مقالات

پمپ فشار قوی کشاورزی چیست؟ | راهنمای جامع خرید پمپ آب

پمپ فشار قوی کشاورزی به پمپی اطلاق می شود که با توجه به مسافت و ارتفاع مشخص بتواند بیشترین حجم آب را در کمترین زمان به مقصد انتقال دهد.این پمپ ها تنوع زیادی داشته و در بازار پمپ آب با مارک های مختلف ایرانی و خارجی به فروش می رسد.

این پمپ ها در مصارف کشاورزی در دو نوع حلزونی و طبقاتی افقی بیشترین کاربرد را دارد.برای خرید این پمپ ها بهترین راه مشاوره با کارشناس فروش شرکت تولیدی یا نمایندگی فروش می باشد.انتخاب پمپ آب مناسب بر اساس چندین پارامتر از جمله طول مسیر، اختلاف ارتفاع، اندازه لوله اصلی،نوع موتور و نوع آبیاری بستگی دارد.با توجه به این پارامترها می توان پمپی با راندمان بالا انتخاب کرد.

چه عواملی باعث خرابی پمپ آب کشاورزی می شود؟

پمپ های سانتریفوژ که در دو نوع حلزونی و فشار قوی طبقاتی WKL تولید می شوند دستورالعمل های خاص خود را برای راه اندازی دارند و چنانچه نگهداری و سرویس آنها به موقع انجام نشود این پمپ ها دچار خرابی می شوند.اما عواملی که باعث خرابی و مستهلک شدن قطعات داخلی پمپ آب می شوند به شرح زیر است.

  1. هرگز پمپ را با سیالی که برای آن طراحی نشده راه اندازی نکنید.
  2. از اینکه پمپ را در طولانی مدت روشن کنید زمانی که دریچه خروجی پمپ بسته است پرهیز کنید.
  3. تعداد دفعات خاموش و روشن کردن پمپ معمولا توسط افزایش حداکثر دمای موتور مشخص می شود.روشن کردن مجدد پمپ زمانی که موتور در حال خاموش شدن است به مجموعه پمپ صدمه می زند.
  4. هنگام تخلیه مخازن اقدامات مناسبی برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ انجام شود.
  5. کار کردن پمپ در دمایی بالاتر از دمای محیط می تواند به پمپ آسیب بزند.
  6. زمان اتمام آبیاری موتور را خاموش کرده و مطمئن شوید که مجموعه پمپ به آرامی به حالت ساکن می رسد.
  7. تا زمانی که پمپ خنک شود جریان سیال خنک کننده را قطع نکنید.
  8. برای دوره های خاموشی طولانی مدت معمولا هر یک ماه یا هر سه ماه یکبار پمپ را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید.این کار از ایجاد رسوبات در داخل پمپ و در محل ورودی پمپ جلوگیری می کند.
  9. تمام قطعات پمپ و تمام سطوح در معرض هوا را روغن کاری کنید تا در برابر خوردگی از آنها محافظت شود.
  10. اگر پمپ بیشتر از ۱ سال خاموش باشد باید تمام آب بندی های آن تعویض شود.

تفاوت شاسی قوی و ضعیف برای پمپ های کشاورزی + فیلم

هدف اصلی از ساخت شاسی پمپ سوار کردن مجموعه پمپ و موتور در حالتی است که همراستا باشد.این شاسی باید کاملا مستحکم باشد تا بتواند مجموعه الکتروپمپ را در برابر آسیب های حمل و نقل و تنش های پس از نصب حفاظت کند.نقش شاسی در عملکرد صحیح و طول عمر پمپ امری انکار ناپذیر است.

تاب برداشتن شاسی ضعیف و عدم حفظ تراز شفت و برهم خوردن هم محوری چیزی نیست که بتوان با یک نگاه آنرا فهمید.یک تغییر کوچک در شاسی یک پمپ ۳۰۰۰ دور که از ۸۷۶۰ ساعت در یکسال ۴۰۰۰ ساعت آنرا کار می کند قطعا منجر به خرابی آن خواهد شد.

بازرسی آب بندی محور در پمپ های حلزونی و طبقاتی کشاورزی چگونه انجام می شود؟

بازرسی آب بندی محور در پمپ های حلزونی و طبقاتی کشاورزی چگونه انجام می شود؟

اگر آب بندی محور مکانیکال سیل باشد باید به صورت زیر عمل کرد.

  1. برای تعویض مکانیکال سیل لازم است که پمپ باز شود.
  2. اجزای مکانیکال سیل باید به نحوی که در نقشه مونتاژ نشان داده شده است از محور پیاده شود.
  3. تمیزی محیط کار در هنگام نصب آب بند مکانیکی باید کاملا رعایت شود.
  4. از هر گونه صدمه به سطوح آب بندی و اورینگ ها جلوگیری شود.
  5. واشر کاغذی یا اورینگ در هر بار پیاده شدن باید عوض شود.

نکته : سایز مکانیکال سیل بر اساس اندازه نشیمن آن روی محور انتخاب می شود.

اما اگر آب بندی پمپ نوار گرافیتی باشد باید به صورت زیر عمل کرد.

  1. زمان تعویض نوارهای گرافیتی هنگامی است که در اثر سفت کردن مکرر مهره های قطعه عینکی مجموعه آب بند تقریبا به اندازه عرض یک نوار گرافیتی فشرده شود.
  2. تمام اجزای کهنه باید از محفظه آب بندی خارج شود.از ابزار مناسب مانند کشنده های قابل انعطاف و نرم استفاده شود تا از صدمه دیدن بدنه مخفظه آب بندی و بوش محافظ محور جلوگیری کند.
  3. محل آب بندی به دقت تمیز شده و سطح بوش محافظ محور بازرسی شود.اگر نشانه های ساییدگی، خوردگی و زبری سطح دیده شد باید با بوش نو عوض شود.
  4. از نوارهای گرافیتی با ابعاد مناسب استفاده شود.
  5. هر دو سر نوارهای گرافیتی باید به سور صاف و تحت زاویه ۴۵ درجه بریده شود.دو سر نوار گرافیتی هنگام جازدن آن باید تا حدی روی هم فشرده شود.هر نوار باید در روغن فرو برده شود و سپس به کمک حلقه محفظه آب بندی در جای خود قرار گیرد.
  6. در سمت مکش ۴ حلقه نوار گرافیتی با یک رینگ خنک کننده و در سمت رانش ۴ حلقه نوار گرافیتی قرار می گیرد. نکته : با توجه به سایز پمپ ابعاد نوارهای گرافیتی انتخاب می شود.

قیمت فروش پمپ آب ۴ اینچ فشارقوی حلزونی در همدان و خرم آباد

قیمت فروش پمپ آب 4 اینچ فشارقوی حلزونی در همدان و خرم آباد

پمپ های حلزونی دارای دو نوع فشار پایین و فشار بالا هستند.پمپ های حلزونی فشار پایین را در دو دور ۱۴۵۰ و ۲۹۰۰ دور می توان راه اندازی کرد، اما پمپ های حلزونی فشار بالا یا فشار قوی را فقط با دور ۱۵۰۰ می توان راه اندازی نمود.از پمپ آب حلزونی در مصارف کشاورزی و آبیاری استفاده می شود.همچنین می توان با تراش دادن پروانه این پمپ ها از آنها برای انتقال پساب نیز استفاده کرد که در این صورت فشار آبدهی پمپ های حلزونی کاهش می یابد.

اما پمپ های حلزونی در اندازه های مختلف تولید می شود که پمپ آب ۴ اینچ کشاورزی حلزونی از پر فروش ترین و پر کاربردترین این پمپ هاست.پمپ های فشار قوی ۴ اینچ حلزونی در دو مدل ETA 100-315 و ETA 100-400 به فروش می رسد.این پمپ ها را عمدتا به صورت الکتروپمپ یا پمپ پشت تراکتوری استفاده می کنند.قیمت فروش انواع پمپ های ۴ اینچ از ۷ میلیون تا ۱۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد که در همدان و خرم آباد با کیفیت بالا به فروش می رسد.

فروش انواع پمپ پشت تراکتوری طبقاتی بیرجند و مشهد

فروش انواع پمپ پشت تراکتوری طبقاتی بیرجند و مشهد

یکی از پر کاربردترین پمپ های کشاورزی در کشور پمپ آب پشت تراکتوری می باشد.این پمپ ها برای آبیاری تحت فشار گزینه بسیار مناسبی هستند چرا که می توانند جریان آب را با فشار بالاتری نسبت به پمپ های حلزونی در سیستم ایجاد کنند.

پمپ های پشت تراکتوری طبقاتی عمدتا برای اینکه راندمان بالاتری داشته باشند با گیربکس ۱/۳ کوپله می شوند.برخی از پمپ ها نیز مانند WKL 65/3 و WKL 65/4 با گیربکس ۱/۶ هم کوپله می شود.برخی از پمپ ها نیز مانند WKL 80/3 و WKL 80/4 با گیربکس ۱/۴ کوپله می شود.خریداران پمپ آب گیربکسی پشت تراکتوری در مشهد و بیرجند می توانند انواع پمپ طبقاتی تراکتوری را گارانتی معتبر و کیفیت بالا و قیمت مناسب با مارک آسیاپمپ ایرانیان تهیه کنند.

تامین کننده الکتروپمپ های وکائل با موتور سه فاز موتوژن فارس و کرمان

تامین کننده الکتروپمپ های وکائل با موتور سه فاز موتوژن فارس و کرمان

پمپ های طبقاتی با الکتروموتورهای سه فاز موتوژن در دور ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور کوپله می شود.این پمپ ها در کشاورزی و در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فولاد سازی و ماشین سازی و معادن و راه سازی کاربرد دارد و می تواند آب را با فشار بالا در مسیرهای طولانی انتقال دهد.

الکتروپمپ های طبقاتی از سایز ۱ تا ۶ اینچ تولید می شود و نوع شاسی کردن آنها در چگونگی عملکرد این پمپ ها بسیار موثر است.به همین جهت تفاوت قیمت در بازار نیز وجود دارد و تولید کنندگان و نمایندگی های معتبر شاسی های محکم و استاندارد برای انواع پمپ وکائل و الکتروموتور می سازند.شرکت آسیاپمپ ایرانیان تامین کننده انواع الکتروپمپ های طبقاتی WKL در فارس و کرمان با کیفیت بالا بوده و جهت دریافت کاتالوگ پمپ WKL و اطلاع از قیمت ها می توانید با واحد فروش شرکت تماس بگیرید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهارده =