پمپ کشاورزی, مقالات

پمپ اب کشاورزی چیست ؟ | ۴ ویژگی های پمپ آبیاری مناسب

پمپ اب کشاورزی برای انتقال آب نقش اساسی در بخش آبیاری کشاورزی ایفا می کند.این پمپ ها برای مصارف مختلف استفاده می شود و کاربردهای فراوانی داشته که طبف وسیعی از پمپ های کشاورزی در مدل های عمودی و افقی در بازار پمپ آب عرضه می شود.از جمله کاربردهای پمپ های کشاورزی می توان به وارد زیر اشاره کرد.

از الکتروپمپ استیل جهت استفاده در مصارف شهری، کشاورزی، دریاچه و استخر و پمپ های آتش نشانی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می کنند.

  • آبیاری غرقابی و قطره ای
  • آبیاری بارانی
  • لابروبی مخازن آب و استخرها
  • انتقال لجن و رسوبات از تالاب ها و برکه ها
  • مزارع پرورش ماهی
  • مزارع پرورش میگو
  • انتقال آب با حجم بالا به رودخانه ها و کانال های آب

اما هنگام خرید انواع پمپ آب مهمترین تکاتی که باید به آن دقت شود در نظر گرفتن ویژگی های پمپ اب کشاورزی مناسب می باشد که در این بخش به ۴ مورد از آن اشاره می کنیم.

  1. کیفیت ریخته گری و مونتاژ پمپ مناسب باشد و در قسمت محفظه و یاتاقان ترک و شکستگی نباشد.
  2. مقرون به صرفه باشد.
  3. گارانتی معتبر داشته باشد و قطعات آن قابل تامین باشد.
  4. قطعات آن به راحتی قابل تامین باشد.

چگونه عیب کم آبدهی پمپ آب کشاورزی حلزونی را برطرف کنیم؟ + فیلم

اکثر کشاورزان در موقع نصب و راه اندازی پمپ های آب با کمبود آبدهی پمپ مواجه می شوند که دلایل مختلفی دارد.اگر بتوانید درست عیب را تشخیص دهید می توانید در کمترین زمان ممکن آنرا برطرف کرده و پمپ را راه اندازی کنید.اما در مورد آبدهی کم پمپ های حلزونی باید گفت که چند دلیل عمده وجود دارد که باعث این اتفاق می باشد که به شرح زیر می باشد.

  • ممکن است پمپ تحت فشار معکوس کار کند.

باید شیر فلکه خروجی را آنقدر باز کنید تا پمپ در نقطه کاری خود تنظیم شود.

  • پمپ فشار مورد نیاز را ایجاد نمیکند.

پروانه ای با قطر بزرگتر انتخاب کنید.

سرعت دوران را افزایش دهید.

  • پمپ یا لوله ها به طور کامل هواگیری نشده اند.

پمپ و لوله را به طور کامل هواگیری کنید.

  • مسیر لوله یا کانال پروانه دچار گرفتگی شده است.

اشیای خارجی را از پمپ یا لوله مکش خارج کنید.

  • حبس هوا در لوله ها

وضعیت اتصال و لوله ها را بررسی کنید.

در صورت نیاز شیرهواگیر نصب کنید.

  • پمپ از عمق زیادی مکش می کند.

ارتفاع مایع را در مخزن مکش کم کنید.

شیر فلکه لوله مکش را کامل باز کنید.

اگر اصطکاک در لوله مکش زیاد باشد وعیت لوله های مکش را اصلاح کنید.

  • بار مکش پمپ زیاد است.

مسیر مکش و صافی پمپ را تمیز کنید.

ارتفاع مکش را کنترل کرده و ضعیت مسیر مکش را اصلاح کنید.

  • هوا به داخل محفظه آب بندی وارد می شود.

مجرای مایع خنک کاری را تمیز و در صورت لزوم مایع را از منبع خارجی تامین کنید.

نوار آب بندی را تعویض کنید.

  • جهت گردش پمپ معکوس است.

جای سیم های فاز را با همدیگر عوض کنید.

  • سرعت دورانی خیلی کم است.

سرعت دوران را افزایش دهید.

ولتاژ را کنترل کنید.

  • نیروی محوری بیش از حد مجاز است.

سوراخ های تعادل پروانه را تنظیم کنید.

تفاوت پمپ حلزونی با پمپ طبقاتی Wkl | فروش آن در سیستان و بلوچستان

پمپ های آبرسانی گریز از مرکز در بازار به دو صورت عمودی و افقی تولید می شود.رایج ترین و پر فروش ترین آن پمپ گریز از مرکز افقی می باشد که شامل پمپ گریز از مرکز حلزونی و پمپ فشار قوی Wkl می باشد.این دو پمپ از لحاظ ظاهری و هیدرولیکی با هم تفاوت دارند و هر کدام بسته به نوع کاربرد و شرایط سیستم پمپاژ به کار گرفته می شوندپمپ فشار قوی پشت تراکتوری نیز مدلی دیگر از الکتروپمپ بشقابی می باشد که مخصوص آبیارای بارانی بوده و خریداران آن کشاورزان و فروشگاه های عمده فروشی و خرده فروشی در سطح کشور می باشند.

تفاوت پمپ های گریز از مرکز حلزونی و فشارقوی طبقاتی Wkl به شرح زیر می باشد.

  1. پمپ های حلزونی دارای یک پروانه و پمپ های طبقاتی چند پروانه هستند.
  2. فشار ایجاد شده توسط پمپ های طبقاتی به مراتب بیشتر از پمپ های حلزونی می باشد.
  3. آبدهی پمپ های حلزونی بیشتر از پمپ های طبقاتی Wkl است.
  4. قیمت پمپ های طبقاتی از پمپ های حلزونی در اکثر موارد بیشتر است.

این پمپ ها در کشور در اندازه های مختلف با کیفیت بالا تولید می شود.انواع پمپ های حلزونی و طبقاتی که برای مصارف کشاورزی و صنعتی کاربرد دارند توسط فروشندگان پمپ آب در جنوب به دست مشتری می رسد.شرکت آسیاپمپ ایرانیان برای کاهش قیمت ها و حذف واسطه ها به صورت مستقیم این پمپ ها را با قیمت مناسب در سیستان و بلوچستان و زاهدان به فروش می رساند.

نحوه عملکرد پمپ اب کشاورزی حلزونی | تولید انبوه آن در کشور

عملکرد پمپ های گریز از مرکز بر اساس نیروی گریز از مرکز می باشد.بدین صورت که سیال از چشمه مکش در اثر کاهش فشار وارد پروانه پمپ می شود.پروانه توسط موتور که نیروی آن از طریق شافت به پروانه منتقل می شود به حرکت در می آید و با سرعت بالا گردش می کند.سیال قرار گرفته در لای پره های پروانه همراه با آن دوران کرده و انرژی جنبشی آن افزایش می باشد.

در اثر نیروی گریز از مرکز به خارج پرتاب می شود و پوسته پمپ را پر از سیال می کند.در نهایت انرژ یجنبشی مایع به دلیل طراحی منحصر به فرد قسمت خروچی پمپ به انرژی پتانسیل فشار تبدیل می شود.این پمپ ها به صورت انبوه در کشور تولید شده و در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی در کشورهای همسایه به صورت عمده به فروش می رسد.

تامین قطعات این پمپ ها اعم از محور، بوش محور، پروانه، محفظه حلزونی، عینکی و قطعه خنک کننده،محفظه یاتاقان و درپوش یاتاقان این پمپ ها نیز به راحتی امکان پذیر بوده و توسط نمایندگی فروش پمپ آب یا شرکت تولید کننده به صورت عمده به فروش می رسد.

فروش ارزان قیمت پمپ های پشت تراکتوری در همدان و کردستان

پمپ های آبرسانی کشاورزی به سه روش برقی، دیزلی و پشت تراکتوری راه اندازی می شود.به دلیل نبود برق در بسیاری از مناطق کشاورزی استفاده از موتور دیزلی و تراکتور رایج شده است.هزینه بالای موتورهای دیزلی از جمله هزینه سوخت و تعمیرات آن نیز باعث شده است که مشتریان از پمپ های پشت تراکتوری برای آبیاری زمین های زراعی خود استفاده کنند.

پمپ اب کشاورزی از نوع پمپ های پشت تراکتوری در سه مدل پمپ آب تراکتوری گیربکسی، پمپ کوپله مستقیم پشت تراکتوری و پمپ تسمه ای پشت تراکتوری تولید و در بازار عرضه می شود.کارایی و آبدهی این سه مدل در ۱۵۰۰ دور یکسان بوده و در مدل گیربکسی با گیربکس های ۱ به ۴ و ۱ به ۶ نیز پمپ های حلزونی بسته به تیپ پمپ کوپله می شود.انواع پمپ های ۳ تا ۱۰ اینچ حلزونی پشت تراکتوری و پمپ طبقاتی ۲ تا ۴ اینچ پشت تراکتوری در همدان و کردستان با قیمت ارزان توسط شرکت آسیاپمپ ایرانیان به فروش می رسد.

شرکت پخش الکتروپمپ های طبقاتی Wkl با کیفیت در بازار داخلی

پمپ های طبقاتی افقی نوع دیگری از پمپ های گریز از مرکز می باشند که برای تشدید فشار جریان سیال در خطوط آبرسانی از این پمپ ها استفاده می شود.پمپ های طبقاتی دارای یک ورودی و یک خروجی می باشند.کاربرد پمپ های طبقاتی در صنایع برای انتقال آب و سیالات خورنده در کارخانجات غذایی و معادن استفاده می شود.

در بخش کشاورزی نیز از الکتروپمپ های طبقاتی افقی برای آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی استفاده می شود.این پمپ ها در دو دور ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور بسته به نوع پمپ از سایز ۱ اینچ یا WKl 32 تا سایز ۳ اینچ یا Wkl 80  در هر دو دور کوپله می شود.اما در سایزهای ۴ تا ۶ اینچ یعنی پمپ های Wkl 100، Wkl 125 و Wkl 150 فقط در دور ۱۵۰۰ دور با الکتروموتور کوپله می شود.

آب بندی این پمپ ها بسته به سفارش مشتری می تواند از سیل مکانیکی نیز باشد و متریال پمپ نیز می تواند بر حسب شرایط درخواستی مشتری از جنس برنز و استیل باشد.قیمت روز پمپ و الکتروپمپ طبقاتی توسط شرکت پخش این پمپ ها از طریق سایت اعلام می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها با واحد فروش شرکت آسیاپمپ ایرانیان تماس بگیرید.

امتیاز دهید post