پمپ کشاورزی

راهنمای انتخاب و خرید انواع پمپ مناسب برای انتقال آب شور

خرید مدل‌های گوناگون پمپ‌های آب شور

همانطور که می‌دانید، آب شور بخش اعظمی از منابع آب زیرزمینی و دریایی را شامل می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده آب شور در صنایع، پمپ آب شور برای انتقال سیالات به کار می‌رود. همچنین، مقاومت انواع پمپ انتقال آب شور به دلیل طراحی و ساختار آن در برابر خوردگی بسیار بالاست. طراحی این نوع پمپ‌ها به گونه‌ای است که در تماس با آب شور دچار اکسید، زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند.

اگر به دنبال خرید این نوع پمپ‌ها هستید با برندهای مختلف ایرانی، آسیایی، چینی و حتی No Name مواجه می‌شوید که این احتمال وجود دارد که با توجه به شرایط و نیاز صنایع، برخی از مدل‌های پمپ آب شور، مناسب نباشد. به همین دلیل به معرفی انواع پمپ انتقال آب شور و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با انواع پمپ‌های آب شور

آیا می‌دانید که پمپ آب شور چیست؟

پیش‌تر گفته شد که آب اقیانوس‌ها و دریاها که همان آب شور هستند، حدود ۷۰ درصد منابع آب جهان را شامل می‌شوند. با توجه به این که نمک و کلراید و TDS بالا (مواد جامد محلول در آب) در این نوع آب وجود دارد، امکان استفاده مستقیم از آب شور وجود ندارد. به همین دلیل، آب دریا ابتدا باید تصفیه شود و پس از این که به خلوص مطلوبی رسید، استفاده می‌شود.

همچنین، برای این که آب دریا را جابه جا کنند از پمپ‌هایی خاص با آلیاژهای مناسبی استفاده می‌کنند که در طول زمان، حداقل خوردگی و استهلاک را دارد.  به علت این که ایران و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، با خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند، تصفیه آب شور و آب دریا به صورت روزانه، در این مناطق اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

سال‌های زیادی است که برای ساخت انواع پمپ انتقال آب شور از آلیاژهای فلزی مانند آلیاژهای آلومینیوم و مس و نیکل استفاده می‌شود. از طرفی، شرایط حاکم بر دریا با مناطق دیگر متفاوت است و رطوبت و حرارت بالا، شوری، یون‌های خورنده و سرعت تلاطم آب دریا، باعث خوردگی پمپ و اجزای آن می‌شود.

پمپ اتا بزرگ دارای طراحی هیدرولیک پیشرفته ای است که جریان سیال را بهینه می کند و تلفات اصطکاک و آشفتگی را کاهش می دهد. این منجر به افزایش کارایی و عملکرد در طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی می شود.

برای خرید پمپ آب شور دریایی که متناسب با نیاز شما باشد باید پارامترهای زیر را در نظر بگیرید.

  1. ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع سیالی قرار است پمپاژ شود تا از خوردگی و سایش زود رس جلوگیری شود.بنابراین دانستن ترکیبات شیمیایی، ویسکوزیته سیال و وجود ذرات جامد در سیال ضروری است.
  2. اطلاع پیدا کردن از خواص فیزیکی سیال به کاربر این اجازه را می دهد که یک پمپ آب شور مناسب برای سیستم پمپاژ خود انتخاب کند.
  3. همچنین مشخص نمودن طول خط انتقال و اختلاف سطح و توان و دور موتور محرکه از دیگر مسائلی است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

در بین پمپ هایی که برای آب شور دریا استفاده می شود، پمپ با متریال برنزی از نظر مقاومت در برابر کاویتاسیون، خوردگی، هزینه اولیه و مقاومت در مقابل سایش می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.برای خرید بهترین پمپ آب شور دریا در اندازه های مختلف بهترین راه مشاوره انتخاب این پمپ ها از طریق متخصصین و مشاورین فروش پمپ های کشاورزی و صنعتی می باشد.

مزایای خرید پمپ آب شور

پمپ آب شور مزایای زیادی دارد. این نوع پمپ‌ها مشکل مناطقی که با معضل آب آشامیدنی مناسب مواجه هستند را حل می‌کنند. از طرفی، با توجه به این که پمپ‌های آب شور را از آلیاژهای فلزی می‌سازند، عمر آن‌ها طولانی‌تر است. همچنین، مقاومت پمپ‌های آب شور در برابر حرارت، رطوبت، سرعت موج و دریا بالا است.

این پمپ ها نقش محوری در ایجاد و حفظ نیروی هیدرولیک لازم برای بلند کردن، حمل و شستشوی قلمه های حفاری به سطح دارند و فرآیندهای حفاری صاف و کارآمد را تضمین می کنند.

اجزای انواع پمپ انتقال آب شور

راهنمای انتخاب پمپ انتقال آب شور

قبل از خرید انواع پمپ انتقال آب شور باید به این نکته توجه داشت که متریال مورد استفاده برای پمپ آب شور، چدن ‌نشکن، فولادهای گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ و نیکل کروم، استیل و کربن استیل است. همچنین، از آلیاژهای پایه‌‌ای نیکل و نیکل برنز و آلومینیوم برنز برای تولید پمپ‌های آب شور استفاده می‌شود. این نکته را نیز باید بدانید که در تمامی این پمپ‌ها، قطعات ثابتی همانند روتور، فلنج، پایه یاتاقان، محفظه، پروانه و محور به کار رفته است. بنابراین، باید در نظر داشت که پمپ‌های استیلی و برنزی گران‌تر از مدل‌های چدنی هستند.

معرفی انواع پمپ آب شور

اینجا به ۹ مدل اصلی پمپ آب شور اشاره می کنیم:

پمپ آب شور کربن استیل

این نوع پمپ‌ها از آلیاژ فولاد با پایه کربن یا همان کربن استیل هستند که در برابر خوردگی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. با توجه به نوع طراحی و تولید پمپ آب شور کربن استیل، این مدل از انواع پمپ انتقال آب شور قیمت مناسبی دارند. با این وجود، در برابر تلاطم دریا و آب های شور آزاد نمی توان از این پمپ استفاده کرد.

پمپ آب شور کروم بالا

برای تولید این پمپ نیز از آلیاژ  فولاد با درصد خلوص بالای کروم استفاده شده است. علت استفاده از این نوع آلیاژ این بوده که مقاومت خوبی در برابر بسیاری از اسیدهای ضعیف یا نیمه قوی دارد. از انواع پمپ انتقال آب شور می‌توان در دریاها و آب های آزاد شور استفاده کرد.

مزایای پمپ‌های آب شور

پمپ نیکل کروم

ترکیب آلیاژ فولاد با پایه نیکل و کروم، این نوع پمپ آب‌های شور را تولید می‌کنند. مقاومت این نوع ترکیب آلیاژی در برابر خورندگی، ضربه و تلاطم بالا است. در حقیقت، انواع پمپ انتقال آب شور، سختی بالایی دارند و در بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان برای تصفیه آب‌های شور به کار گرفته می‌شوند.

پمپ آب شور از موادی ساخته می شوند که در برابر خوردگی مقاوم هستند، مانند فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای تخصصی. این امر طول عمر و قابلیت اطمینان را حتی در محیط سخت آب دریا تضمین می کند.

پمپ آلیاژ ۳۰۴

ترکیب کربن، کروم، نیکل و فولاد، آلیاژ ۳۰۴ را شامل می‌شوند. استفاده از این ترکیب، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و در برابر ضربات و تلاطم، سختی خوبی دارد. با این حال کارایی این پمپ مانند پمپ آب شور نیکل کروم نیست.

خرید انواع پمپ انتقال آب شور

پمپ آب شور استیل ضد زنگ ۳۱۶

زمانی که به استیل ۳۰۴، مولیبدن اضافه می‌کنند، استیل ۳۱۶ تولید می‌شود. پمپ‌هایی که با این آلیاژ تولید شده‌اند به دلیل وجود مولیبدن، مقاومت بالایی در برابر خوردگی آب شور و دریا دارند. تولید انواع پمپ انتقال آب شور هم با جوشکاری مدرن و هم با ریخته گری انجام می‌گیرد.

پمپ آب شور داپلکس و سوپر داپلکس

دریاهای جنوب کشور که مقدار شوری آب آن‌ها بین  ۲۰ تا ۴۰ هزار واحد بر حسب TDS است، از انواع پمپ انتقال آب شور استفاده می‌کنند. ترکیب دو فاز یا دوگانه آستنیتی و فریتی، این گرید استیل را تشکیل می‌دهند. بنابراین، باید گفت که از پمپ‌های آب شور دایلکس و سوپردایلکس در صنایعی مانند پتروشیمی و نفت و گاز استفاده می‌شود.

پمپ آب شور غیر آهنی

پمپ آب شور غیر آهنی در واقع پمپ‌هایی هستند که فشار بالایی نیاز ندارند یا در واقع مقاومت مکانیکی آن‌ها بالا نیست. این نوع پمپ‌ها دارای انواع مختلفی هستند که مهم‌ ترین آن‌ها پمپ آلومینیوم برنز و پمپ نیکل آلومینیوم برنز است.

پمپ آلومینیوم برنز

امروزه در صنعت پمپ سازی تولید انواع پمپ های آلیاژی برای مصارف خاص مانند انتقال آب شور دریا از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است.به طوری که اکثر کارخانجات پمپ سازی در کشور برای تامین نیاز بازار اقدام به طراحی و ساخت تمامی پمپ های حلزونی با متریال ضد زنگ و ضد خورنده کرده اند و با قیمت ها و مارک های مختلف در بازار پخش می کنند.

یکی از این فولادهای آلیاژی برنز می باشد که مقاومت بیشتری در برابر خوردگی نسبت به چدن داشته و همچنین در برابر کلریدها مقاومت بالایی دارد و انتخاب بسیار خوبی برای انتقال آب دریا به مخازن ذخیره آب یا مزارع پرورش میگو می باشد. آلومینیوم و برنز در تولید انواع پمپ‌های مقاوم به خوردگی کاربرد بسیاری دارند. در واقع آلیاژ این مدل از پمپ‌ها  به صورت ۵-۱۰ درصد آلومینیوم و مس ۸۰-۹۵ درصد است.

اما مزایای پمپ آب شور حلزونی با متریال برنزی به شرح زیر است.

  • پایین بودن نرخ سایش
  • قابلیت اجرایی آسان
  • قابلیت روان کاری با روغن و گریس
  • سایش کمتر در آب بندی یا مکانیکال سیل
  • محور پمپ کمتر در معرض سایش است.
  • در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.

پمپ های برنزی در مقابسه با پمپ های چدنی مقاومت بالاتری داشته و آب شور یا خورنده دیرتر باعث فرسودگی آن می شود.پمپ های چدنی در کارکردهای طولانی مدت جام کرده و از کار می افتد.برای خرید پمپ حلزونی و طبقاتی با پروانه برنزی و شفت استیل و اطلاع از قیمت آنها با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید.

پمپ نیکل آلومینیوم برنز

زمانی که نیکل به آلومینیوم برنز اضافه شود، مقاومت بالایی در برابرخوردگی پیدا می‌کند. از طرفی، مقاومت مکانیکی مس را افزایش می‌دهد. در واقع باید گفت که مقاومت این آلیاژ در برابر آب شور بیشتر است. برای طراحی پمپ‌های سانتریفیوژ نیز از این نوع پمپ استفاده می‌کنند.

خرید پمپ آب شور دریایی ۱۰ اینچ بندر خمیر و بندرلنگه

در انتقال آب شور و یا سیالی که خورندگی داشته باشد پمپ های انتقال آب حلزونی به لحاظ انتقال حجم بالایی از آب در الویت اول قرار می گیرند.این پمپ ها بر اساس شرایط خاصی انتخاب می شوند و باید حتما در نقطه راندمان کاری در جدول پمپها انتخاب شوند.در شهرهای جنوبی ایران که مراکز پرورش میگو و آبزیان دریایی است و باید آب را از دریا به حوضچه های پرورش آبزیان پمپاژ کنند از این پمپ ها استفاده می کنند.

تولید کننده پمپ های حلزونی که با در نظر گرفتن مشخصات شیمیایی سیال اقدام به تولید این پمپ ها می کند می داند که برای آب شور باید قطعاتی که در تماس با آب هستند را از فولاد ضد زنگ مانند استیل ۳۰۴، استیل ۳۱۶ یا آلومینیوم برنز انتخاب کرد.پمپ حلزونی ۱۰ اینچ با پروانه آلومینیوم برنز و شافت و بوش و خار استیل یکی از پمپ هایی است که با الکتروموتور سه فاز ۹۰۰ دور یا ۱۵۰۰ دور کوپله شده و در سایت پرورش میگو در جنوب کشور استفاده می شود.برای تهیه بهترین پمپ آب حلزونی ۱۰ اینچ پرورش میگو در بندر خمیر و بندر لنگه با قیمت ارزان با واحد فروش شرکت آسیاپمپ ایرانیان تماس بگیرید.

اهمیت پمپ آب شور حلزونی در صنعت آبرسانی

در صنعت آبرسانی استفاده از پمپ های انتقال آب با شرایط و ویژگی های خاص سال هاست که در حال اجرا شدن می باشد.این پمپ ها توسط کارخانه های پمپ سازی برای مصارف مختلف کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی در سایز و اندازه های مختلف ساخته می شوند.رایج ترین نوع این پمپ ها، پمپ گریز از مرکز حلزونی می باشد.

برای صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های اولیه و انتقال سیالات گران قیمت و حساس از این پمپ ها استفاده می شود که با تغییر در جنس قطعات و نوع آب بندی این امکان را فراهم می کنند تا بتوان در خط انتقال سیال قرار گیرند.قیمت پمپ های آب شور حلزونی با توجه به متریال استفاده شده در پروانه و شافت و نوع آب بندی و همچنین اندازه آنها از ۱۵ میلیون به بالا قیمت گذاری می شود.

فروش بدون واسطه پمپ ETA 300-35 با پروانه آلومینیوم برنز و شفت استیل میناب و چابهار

در شهرهای جنوبی کشور و حاشیه خلیج فارس صنعت پرورش آبزیان و پرورش میگو یکی از پر موثرترین مشاغل بوده که برای کشور ارز آوری می کند.تولید و پرورش انواع آبزیان به خصوص میگو از این دسته هستند.در مکانیزم تولید انواع آبزیان انتقال آب و آبرسانی به حوضچه های پرورش میگو یکی از مهم ترین پروسه های تولید و پرورش میگو است.

معمولا به دلیل تعداد زیاد حوضچه های آرامش و حجم بالای آبزیان از پمپ های حلزونی یا پمپ اتا بزرگ در سایز ۱۲ اینچ استفاده می شود.این پمپ دارای ورودی ۱۲ اینچ و خروجی ۱۲ اینچ بوده و با لاکتروموتورهای ۵۵ کیلووات ۱۰۰۰ دور و ۷۵ تا ۱۳۲ کیلووات ۱۴۵۰ دور کوپله می شود.پروانه و شافت این پمپ را برای مقاومت در برابر خورندگی آب شور دریا از آلومینیوم برنز و یا استیل ۳۰۴ در نظر می گیرند.همچنین آب بندی این پمپ ها گرافیتی بوده و روانکاری بلبرینگ ها با روغن انجام می شود.

فروش مستقیم پمپ ETA 300-35 آب شور مخصوص پرورش میگو در میناب و چابهار با بهترین کیفیت به صورت تکی و همراه با الکتروموتور موتوژن یا چینی با قیمت ارزان و شاسی تقویتی و سنگین توسط شرکت آسیاپمپ ایرانیان انجام می شود.برای دریافت کاتالوگ و اطلاع از قیمت ها و مشاوره و ثبت خرید با واحد فروش و کارشناسان تماس بگیرید.

نمایندگی فروش ارزان پمپ فشارقوی WKL با پروانه برنزی و محور استیل

در مورد پمپ های حلزونی و اهمیت کاربرد آنها در صنعت و کشاورزی در بخش قبلی صحبت کردیم.اما نوع دیگری از پمپ های گریز از مرکز هستند که موسوم به پمپ فشارقوی WKL هستند و برای انتقال آب با فشار بالا از آنها استفاده می شود.این پمپ ها در ۸ مدل مختلف از سایز ۱ اینچ تا سایز ۶ اینچ تولید می شوند.قیمت پمپ های طبقاتی وکائل در مقایسه با پمپ های حلزونی بالاتر می باشد.

این پمپ ها برای انتقال آب دریا،صنایع دریایی، دستگاه های آب شیرین کن، شستشوی مخازن در صنایع پتروشیمی و نفت استفاده می شود.در پمپ های فشارقوی طبقاتی مخصوص انتقال آب شور از پروانه برنزی و شفت استیل استفاده می شود که می تواند پوشش خوبی در مقابل خوردگی و سایش ایجاد کرده و کارکرد طولانی مدتی داشته باشد.خریداران پمپ طبقاتی آب شور می توانند انواع پمپ طبقاتی wkl در اندازه های مختلف را از طریق نمایندگی فروش پمپ های کشاورزی صنعتی با کیفیت بالا تهیه کنند.

نحوه نصب پمپ آب شور

به طور معمول، فروشگاه‌هایی که انواع پمپ انتقال آب شور را از آن‌ها خریداری می‌کنید، نحوه نصب آن‌ها را برای شما بیان می‌کنند. عملکرد پمپ آب شور هم به این صورت است که یک نقطه ورودی، عنصر پمپاژ (لوب، پیچ، چرخ دنده یا پره) و یک نقطه خروجی، پمپ‌های آب شور را تشکیل می‌دهند. از طریق نقطه ورودی، ورود سیال به پمپ صورت می‌گیرد. با ورود سیال به پمپ، فشاری به واسطه چرخش عنصر پمپاژ ایجاد می شود که با سرعت جریان ثابت به وسیله نقطه خروجی، به سیال فشار می آورد.

راهنمای انتخاب پمپ انتقال آب شور

قیمت و خرید پمپ آب شور

با توجه به معرفی انواع پمپ انتقال آب شور باید گفت که پمپ مدل کربن استیل، پرفروش‌ترین نوع پمپ‌های آب شور است. از طرفی، برای ساخت دستگاه‌های صنعتی و سانتریفیوژ، پمپ‌های آب شور را به کار می‌گیرند. پمپ‌های آب شور استیل از نظر خواص مکانیکی بهتر از مدل‌های دیگر هستند و برای تولید، تراش و ریخته ‌گری آن‌ها باید هزینه کم‌تری پرداخت کرد.

خرید پمپ‌های آب شور با قیمت مناسب

با توجه به این موارد می‌توانید مدل‌های مختلفی از پمپ‌های آب شور را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازرگانی آسیا پمپ ایرانیان است که می توانید قبل از خرید، لیست قیمت انواع پمپ انتقال آب شور را مشاهده و با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

سخن پایانی

از پمپ‌های آب شور برای انتقال و جابجایی آب‌های شور جهان استفاده می‌شود. این نوع پمپ‌ها برای سیال‌ها مناسب هستند. با توجه به این که املاح و ذرات ریز شامل سدیم کلراید، اجزای تشکیل دهنده آب شور هستند، زمانی که با فلزات و مواد دیگری ترکیب شوند، دچار خوردگی و خرابی می‌شوند. بنابراین، انواع پمپ انتقال آب شور را برای پمپاژ آب استفاده می‌کنند. کسانی که به دنبال خرید پمپ‌های آب شور دریا هستند می‌توانند آن را با قیمت مناسب خریداری کنند.

سوالات متداول

۱- کاربرد پمپ آب شور چیست ؟

جهت انتقال آب شور و دارای املاح از دریا به تصفیه خانه‌ها از پمپ‌های آب شور استفاده می‌شود. به علاوه، در بسیاری از صنایع برای پمپاژ آب شور از این نوع پمپ استفاده می‌کنند.

۲- مهم‌‌ترین عوامل موثر در خورندگی پمپ آب شور کدامند؟

زمان، شرایط محیطی، اصول طراحی پمپ، نوع پوشش و نوع آلیاژ از مهم‌ترین عوامل در خورندگی پمپ آب شور هستند.

فروشگاه‌های عرضه کننده پمپ‌های آب شور

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *