پمپ کشاورزی, مقالات

بازار مرکزی آنلاین پمپ آب شور دریا در کشور

پمپ اب کشاورزی

این مقاله در مورد اهمیت و کارایی پمپ آب شور در صنایع مختلف و بخش کشاورزی می باشد.به طوریکه میدانید 70 درصد کره زمین از آب دریاها تشکیل شده است و انسان نیاز به آب شیرین داشته و یا برای پرورش شیلات باید این آ برا انتقال دهد که به دلیل داشتن کلراید، نمک و TDS باید تصفیه شود.در بازار مرکزی پمپ های آب شور می توانید انواع پمپ آب حلزونی افقی و طبقاتی را متناسب با نیاز سیستم پمپاژ با قیمت مناسب و با جنس استیل 304 و 316 تهیه کنید.

بازار مرکزی آنلاین پمپ آب شور دریا در کشور

 

راهنمای خرید پمپ آب شور حلزونی دریا | فروش عمده در تهران

راهنمای خرید پمپ آب شور حلزونی دریا | فروش عمده در تهران

مهمترین موضوع در انتخاب و خرید الکتروپمپ موتوژن مسئله خورندگی آن می باشد که برای این به حداقل رساندن یا به تاخیر انداختن خورندگی قطعات باید این پمپ ها با قطعات ضد خورنده مناسب مونتاژ و تولید شوند.این پمپ ها که مدام با نمک و کلراید موجود در آب دریا درگیر هستند می بایست به درستی و بر مبنای کارکرد سیستم پمپاژ انتخاب شوند وگرنه در زمان کمتری قطعات اولیه پمپ را از بین می برد.این مسئله تنها موضوع چالش بر انگیز نیست و موارد دیکری هم هست که به آنها اشاره می کنیم.

  1. وجود ذرات بزرگ در دریا که باعث گرفتکی پمپ و موتور می شود.
  2. جزر و مد ناگهانی دریا که باعث می شود اگر شدید باشد هر پمپی از کار بیفتد.
  3. تغییر در ما در آبهای آزاد و شور در فاصله زمانی کم می تواند فولاد و دیگر قطعات پمپ را آسیب برساند.

با وجود همه این دلایل خورنده بودن آب شور در الویت این موارد قرار داشته که همه موارد بالا را پوشش می دهد.چنانچه شما بتوانید با درست کردن محفظه ای از ورود اجسام بزرگ به داخل پمپ جلوگیری کنیدو با ایجاد پایه های محکم از تکان خوردن پمپ جلوگیری کنید اما خورندگی موضوعی نیست که بتوان به راحتی با آن برخورد کرد.

در بازار پمپ آب تهران که بورس فروش عمده پمپ های خانگی، صنعتی و کشاورزی است انواع پمپ های استیل برای انتقال آب شور در سایز 1 تا 12 اینچ به صورت آنلاین و با کیفیت و با گارانتی معتبر و همچنین تامین و پشتیبانی قطعات یدکی به فروش می رسد.

انواع پمپ های آب شور | فروش پمپ 3 اینچ استیل حلزونی کرمان

انواع پمپ های آب شور | فروش پمپ 3 اینچ استیل حلزونی کرمان

پمپ های آب دریا را می توان در 5 مدل دسته بندی کرد که در زیر به آن می پردازیم.

  • پمپ آب کربن استیل

به آلیاژ با پایه کربن ، کربن استیل می گویند.پمپ هایی که با این آلیاژ تولید می شوند در مقابل خوردگی مقاومت خوبی داشته و به دلیل طراحی و تولید آسان قیمت مناسب تری نیز دارند.اما استفاده از این پمپ ها در برابر تلاطم خروشان آب های آزاد و آب دریا چندان توصیه نمی شود.

  • پمپ آب با کروم بالا

این پمپ در آلیاژ فولاد آن از کروم بالا استفاده شده است.این نوع از آلیاژ در برابر کلرید و همچنین بسیاری از اسیدهای ضعیف و قوی مقاوم هستند.این پمپ ها یکی از موارد مناسب برای استفاده در آبهای شور دریا هستند.

  • پمپ نیکل کروم

این مدل پمپ با ترکیب شدن آلیاژ فولاد با نیکل و کروم ساخته شده است.این آلیاژ علاوه بر آنکه ترکیب خوبی تشکیل داده که در برابر خوردگی مقاوم است، در برابر ضربه و موجهای خروشان دریا نیز مقاومت خوبی دارد.سختی این پمپ ها بالا بوده و در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند بحرین، عربستان، عمان، قطر و امارات از این پمپ ها برای تصفیه آب شور استفاده می کنند.

  • پمپ آب با استیل 304

اقتصادی ترین نوع آلیاژ که تولید می شود همین استیل 304 است که ترکیبی از کربن، کروم، فولاد و نیکل است.این ترکیب علاوه بر اینکه مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد، مقاومت بالایی در برابر ضربات مختلف نیز دارد.

  • پمپ آب استیل 316

تفاوت استیل 300 و 316 در مولیبدن است که استیل 316 حدود 2 الی 3 درصد مولیبدن بیشتری دارد.مقاومت این آلیاژ از استیل 304 در برابر خوردگی بیشتر بوده و مقاومت خوبی در برابر حفره ای شدن داشته و مقاومت بالایی در برابر اکثر مواد شیمیایی دارند.

در کرمان و زاهدان و چابهار انواع پمپ آب استیل حلزونی 3 اینچ که از استیل 316 و 304 ساخته شده است با قیمت مناسب به صورت آنلاین و از طریق سایت شرکت آسیاپمپ ایرانیان به فروش می رسد.قیمت روز پمپ های استیل را از واحد فروش شرکت استعلام بگیرید.

انواع خورندگی پمپ های انتقال آب شور

چندین عمل مهم در خورندگی پمپ های آب شور تاثیر دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

  1. کنترل کردن و تاثیر داشتن شرایط محیطی
  2. نوع پوشش پمپ
  3. نوع آلیاژ پمپ
  4. طراحی پمپ
  5. تاثیر زمان

همانطور که می دانید نوع خورندگی در هر پمپ با توجه به نوع آلیاژ ان متفاوت است.نوع دیگر خورندگی ناشی از جریان سیال می باشد و خوردگی بین دانه ای نیز از دیگر نوع خورندگی است.خوردگی ناشی از عوامل مکانیکی که شامل فرسودگی،برخورد حباب و قطرات آب و خستگی فلزات و خوردگی که با تنش همراه است از اتفاقات محتمل در خورندگی پمپ های حلزونی انتقال آب شور می باشد.

تولید پمپ های حلزونی و طبقاتی افقی استیل

تولید پمپ های حلزونی و طبقاتی افقی استیل

پمپ های آب شور در برخی مواقع دچار خساراتی می شود که نیاز به تعویض قطعات پیدا می کند و باید روش های حفاظت بالایی مانند پوشش دهی و رنگ آمیزی و تعمیرات و نگهداری پمپ و مخارج تامین و تعویض قطعات از جمله خساراتی است که به صاحبان پمپ آب وارد می کند.همچنین کاهش راندمان کاری، خراب شدن ظاهر قطعات و از کار افتادن سیستم از دیگر خسارات این پمپ ها می باشد.

در مناطقی از کشور که دسترسی به صنعت برق نیست و نمی توان آب را توسط پمپ های برقی از دل زمین بیرون کشید و یا در مناطقی که زمین های حاصلخیز کشاورزی در ارتفاع قرار دارند استفاده از پمپ الکتروپمپ یک اسب بهترین کالا و وسیله است که دسترسی به آب را برای کشاورز امکان پذیر می کند.

تولید کننده های پمپ آب دریا در کشور با در نظر گرفتن تمام این موارد اقدام به تولید پمپ های آب شور با آلیاژهای مختلف کرده که نسبت به میزان شوری آب مقاومت آن تغییر می کند.اما بهترین نوعی که تا کنون جواب داده پمپ هایی است که با آلیاژ آلومینیوم نیکل برنز یا استیل 304 و 316 تولید و روانه بازار شده اند.انواع پمپ های حلزونی و طبقاتی که پمپ آب استیل 304 و پمپ آب استیل 316 در بورس خرید و فروش بازار هستند سرآمد پمپ های انتقال آب شور می باشند.برای اطلاع از قیمت و داشتن انتخاب بهترین پمپ آب حلزونی و طبقاتی برای پمپاژ آب شور با واحد فروش شرکت سازنده تماس بگیرید.

امتیاز دهید post