پمپ کشاورزی, مقالات

تولید انواع پمپ آب شور پرورش میگو

صید ماهی و میگو از زمانهای بسیار دور جزو جدانشدنی مردمان ساحل نشین بوده هست و از طریق دریا صیادان امرار معاش می کردند. امروزه با ماشینی شدن کارها و رشد بی رویه جمعیت تنها دریا جواب گوی نیاز انسان ها نیست . برای همین در چند دهه اخیر صنعتی به نام پرورش ماهی و میگو قوت گرفته است. میگو یکی از آبزیان مقوی هست که پرورش آن در ایران از سال ۱۳۷۱ شروع شد. پمپ آب شور پرورش میگو یکی از مواردی هست که برای پرورش این آبزی به آن بسیار نیاز هست.تولید انواع پمپ آب شور پرورش میگو

هزینه راه اندازی پمپ آب شور پرورش میگو

هزینه راه اندازی پمپ آب شور پرورش میگو

برای اینکه بتوانید میگوی پرورشی را آماده برای عرضه به بازار کنید ، وسایل و مقدماتی نیاز هست. توزیع پمپ آب در کنار دریا برای اینکه آب دریا را به مخازن پمپاژ کند،نیاز است.

در حقیقت، میگوی پرورشی را در آب های شیرین و شور پرورش می دهند. میگوی پرورشی آب شور برای دسترسی راحت به آب های شور در کنار دریا مزرعه پرورش میگو می زنند تا با سهولت بیشتری بتوانند آب را به مخازن و حوضچه ها برسانند.راه اندازی پمپ آب نیاز به تخصص و مهارت دارد .هزینه راه اندازی پمپ آب شور نسبتا بالا است.البته اگر به دقت به نگه داری پمپ ها و مخازن بپردازند،می توانند از بهره وری خوب آن در طول مدت زمان استفاده کنند.هر چند که به خاطر اینکه آب دریا پمپاژ می شود،باید هر چند وقت از گل ولای و لجن دریا تمیز شود تا پمپ فشاری بر رویش نیاید و از کار نیافتد.

پمپ های آب شور را با رنگهای اپوکسی رنگ میکنند تا کمتر دچار زنگ زدگی و از کار افتادگی شود و مقاومت این پمپ ها در برابر رطوبت و آب زیاد شود. این پمپ ها در جنوب کشور بیشتر کارایی دارد.برای نصب و نگه داری این پمپ ها به افراد متخصص نیاز است.

توزیع مستقیم پمپ آب شور پرورش میگو

توزیع مستقیم پمپ آب شور پرورش میگو

پمپ آب شور در جنوب کشور به واسطه وجود خلیج فارس و دریای عمان خواهان بیشتری برای مزارع میگو دارد. آب شور در مدل ها و اندازه های متفاوتی عرضه می شود و تمام قطعات پمپ با آب در تماس هستند.

برای همین تمام قطعات استیل و یا برنزی هستند. قیمت پمپ ها به استیل به کار رفته در آنها بستگی دارد. پروانه های موجود در پمپ ها نیز نقش اساسی در قیمت آن دارند. هرچه پروانه بزرگتر باشد، ارتفاع و آب بیشتری را پمپاژ می‌کنند. این پروانه‌ها از جنس استیل و برنز هستند و هیچ چیزی آنها را تقریباً خراب نمیکند، به جز اینکه در هنگام نصب اشتباه نصب شود . بهترین راه خرید پمپ آب شور تهیه آن از درب کارخانه ها است.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *