مقالات

بررسی و راهنمای خرید پمپ گریز از مرکز حلزونی

بررسی و راهنمای خرید پمپ گریز از مرکز حلزونی

پمپ های خانگی و صنعتی در انواع گوناگونی ساخته می شوند و برای ساخت آن ها معیار های بسیاری وجود دارد. یکی از پر کاربرد ترین پمپ ها که استفاده زیادی در صنایع دارد، پمپ گریز از مرکز حلزونی است. پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع پروانه، تعداد پروانه ها، کاربرد، توان و معیار های متنوع دیگر، دسته بندی های جداگانه دارند. برای خرید این محصولات صنعتی به راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز نیاز دارید و در اولین قدم باید انواع این محصول را بشناسید.

راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز زیر مجموعه توربو ماشین های متقارن محور دینامیکی هستند. با استفاده از پمپ های گریز از مرکز، انرژی جنبشی چرخشی به انرژی هیدرودینامیکی تبدیل می شود. از انرژی هیدرودینامیکی تولید شده برای حرکت سیال استفاده می شود و در نهایت این انرژی دورانی یک موتور الکتریکی، هیدرولیکی یا دینامیکی را تغذیه می کند.

پمپ گریز از مرکز حلزونی نشان دهنده تلفیقی از دو فناوری پمپاژ به خوبی تثبیت شده است: پمپ حلزونی و پمپ گریز از مرکز. این ادغام منجر به یک راه حل پمپاژ همه کاره و کارآمد می شود که نیاز طیف وسیعی از صنایع را برآورده می کند.

معرفی انواع پمپ گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز با استفاده از روش های مختلفی مانند کاربرد، نوع و تعداد پروانه ها، کد طراحی، مشخصات فنی و ویژگی های مشابه دسته بندی می شوند. دسته بندی پمپ های گریز از مرکز کمک می کند که صاحبان صنایع راحت تر بتوانند، محصول مورد نیاز را شناسایی و خریداری کنند.

  • دسته بندی پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع جریان

به عنوان راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز باید بدانید که دسته بندی پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع جریان آن ها یکی از رایج ترین روش های دسته بندی است. پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع جریان به سه دسته پمپ های گریز از مرکز شعاعی، پمپ های گریز از مرکز محوری و پمپ های گریز از مرکز مختلط تقسیم می شوند.

پمپ های گریز از مرکز شعاعی رایج ترین پمپ های این دسته بندی هستند و در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در پمپ های شعاعی سیال موازی با محور اصلی وارد پمپ می شود و بعد از چرخش ۹۰ درجه به صورت عمودی از پمپ خارج می شود. این پمپ های در صنایعی مانند نفت و گاز کاربرد دارند؛ زیرا فشار بالا را با دبی کم ایجاد می کنند.

دسته بندی پمپ های صنعتی و خانگی گریز از مرکز

در پمپ های گریز از مرکز محوری سیال موازی با محور اصلی شروع به چرخش می کند؛ به همین دلیل این پمپ ها دبی زیادی دارند و به نسبت این دبی، حد فشار کمی وجود دارد. از پمپ های محوری برای گردش آب استفاده می شود و در سیستم های صنعتی که نیاز به خنک کننده های آبی دارند یا مصاف خانگی که نیاز به افزایش فشار آب دارند، از پمپ های گریز از مرکز محوری استفاده می شود.

پمپ اتا بزرگ نشان دهنده یک تغییر پارادایم در فناوری پمپ است که تاکید زیادی بر کارایی، سازگاری و مقرون به صرفه بودن دارد. از آنجایی که صنایع همچنان به رویه های پایدار و تعالی عملیاتی اولویت می دهند، پمپ اتا بزرگ به عنوان یک راه حل قابل اعتماد و آینده نگر در حوزه دینامیک سیالات ایستاده است.

آخرین نوع پمپ که بر اساس شدت جریان تعیین می شود و در راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز به آن اشاره می کنیم، پمپ گریز از مرکز مختلط است. این پمپ ها با ترکیب خواص پمپ های شعاعی و محوری ساخته می شوند و سیال را با دبی بالا و فشاری مناسب در اختیار موتور قرار می دهند.

  • طبقه بندی پمپ ها بر اساس تعداد مراحل

بسته به نیاز صنایع گوناگون پمپ های گریز از مرکز در انواع تک پروانه ای، دو پروانه ای یا چند پروانه ای تولید می شوند. پمپ های تک پروانه ای که با نام پمپ های تک مرحله ای نیز شناخته می شوند، ساختاری ساده دارند. در این پمپ ها عملکرد پایدار و سریع است. پمپ های تک پروانه ای وزن سبک و حجم کمی دارند که این پمپ ها را برای استفاده در سیستم هایی با اندازه کوچک یا فضای محدود مناسب می کند.

پمپ های تک مرحله ای راندمان بالایی دارد و ظرفیت جریان در این پمپ ها زیاد است. پمپ های گریز از مرکز تک پروانه ای دارای انواع پمپ های افقی، پمپ های عمودی، پمپ های تک مکش و پمپ های دو مکش هستند. هر یک از پمپ های تک مرحله ای به گونه ای طراحی می شوند که سیالی با فشار پایین و سرعت جریان زیاد ایجاد کنند.

تفاوت پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع جریان سیال

پمپ های چند مرحله ای از دو یا چند پروانه ساخته می شوند؛ بنابراین فشار سیال در این پمپ ها بالا است. در صورتی که به دنبال دریافت راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز برای صنایعی هستید که نیاز به فشار بالا در هنگام تخلیه سیال دارند، پمپ های چند مرحله ای را در نظر داشته باشید.

مشخصات فنی پمپ گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز ماشین هایی دوار هستند که از انرژی جنبشی برای ایجاد فشار در سیال استفاده می کنند. برای ایجاد فشار مناسب سیال درون پمپ مکیده می شود و داخل مخزن اصلی قرار می گیرد. بعد از آن پروانه یا پروانه ها شروع به چرخش می کنند و مدل چرخش آن ها به نوع پمپ بستگی دارد.

با چرخیدن پروانه، سیال نیز شروع به چرخش می کند و رفته رفته به سرعت آن افزوده می شود. در نهایت سیال به داخل بخش حلزونی پمپ وارد می شود. در این بخش سرعت سیال کاهش و فشار آن افزایش پیدا می کند. در آخر مایع از طریق نازل تخلیه می شود.این پمپ ها نقش محوری در ایجاد و حفظ نیروی هیدرولیک لازم برای بلند کردن، حمل و شستشوی قلمه های حفاری به سطح دارند و فرآیندهای حفاری صاف و کارآمد را تضمین می کنند.

مزیت ها و عیب های پمپ های گریز از مرکز

برای هر پمپ و بر اساس ویژگی های فنی آن یک کد طراحی در نظر گرفته می شود. کد های طراحی کمک می کنند که نوع پمپ و کارایی آن مشخص شود و به این طریق پمپ مناسب با هر صنعت انتخاب شود؛ به عنوان مثال پمپ های گریز از مرکز که کد طراحی API 610 دارند بیشتر برای صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته به آن ها کاربرد دارند.

مزایا و معایب پمپ های گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز سرعت بالایی دارند و به همین دلیل در اندازه هایی کوچک و وزنی سبک تولید می شوند. قیمت پمپ های گریز از مرکز به نسبت دیگر پمپ هایی که توان مشابه دارند، پایین تر است و یک محصول اقتصادی به شمار می رود. نصب پمپ های گریز از مرکز آسان است و به دلیل اینکه پمپ های گریز از مرکز بدون لرزش ها و تکان های شدید هستند، برای نصب آن ها تنها به یک پایه ساده نیاز خواهد بود.

پمپ های گریز از مرکز هزینه نگه داری کمی دارند و نیاز به تعمیر های خاص و پر هزینه نخواهند داشت. پمپ های گریز از مرکز فشار ثابت و مشخص دارند و به همین دلیل امنیت استفاده از این قطعه صنعتی بالا است. در صورتی که فشار پمپ های گریز از مرکز از حد مجاز بیشتر شود، شیر های تنظیم کننده فشار باز می شوند و فشار اضافی را تخلیه می کنند.

نحوه انتخاب پمپ گریز از مرکز

مهم ترین بخش راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز بررسی مواردی است که به شما کمک می کنند، پمپ مناسبی را خریداری کنید. پمپ های گریز از مرکز باید عملکردی قوی و مناسب داشته باشند تا نیاز صنعت مورد نظر شما را برآورده کنند. از پارامتر هایی که در انتخاب پمپ های گریز از مرکز اهمیت دارند، فشار مکش پمپ، چگالی سیال، جریان مکش، فشار بخار سیال و ویسکوزیته سیال است.

خرید پمپ های صنعتی گریز از مرکز با قیمت مناسب

با توجه به اینکه روش های مختلفی برای دسته بندی پمپ های گریز از مرکز وجود دارد و بیشتر پمپ ها تفاوت هایی جزئی دارند، بهتر است پیش از خرید محصول با افراد متخصص مشورت کنید. شرکت بازرگانی آسیا پمپ ایرانیان افرادی متخصص و حرفه ای دارد که می توانند، برای خرید بهتر محصول به شما کمک کنند. برای دریافت اطلاعات درباره هر پمپ با استفاده از راه های ارتباطی موجود روی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت و خرید پمپ گریز از مرکز در فروشگاه آسیا پمپ

پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع، توان یا اندازه قیمت گذاری می شوند؛ به همین دلیل قیمت ثابتی برای این پمپ ها وجود ندارد. شما بعد از انتخاب پمپ گریز از مرکز مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه آسیا پمپ ایرانیان تماس بگیرید و قیمت دقیق محصول را استعلام کنید.

شرکت بازرگانی آسیا پمپ ایرانیان تأمین کننده انواع پمپ های گریز از مرکز است. شرکت ما در داخل از کشور یا خارج از آن با کیفیت بالای محصولات شناخته می شود. هدف ما در آسیا پمپ ایرانیان تأمین محصولات با کیفیت است که قیمتی مناسب داشته باشند. برای خرید پمپ گریز از مرکز یا دریافت راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز پیش از خرید محصول با کارشناسان ما در تماس باشید.

کلام پایانی

پمپ های گریز از مرکز دسته بندی های متنوعی دارند که هر دسته بندی انواعی از پمپ ها را در خود جای می دهد. تنوع بالای این نوع پمپ سبب می شود که برای خرید محصول مناسب با هر صنعت به راهنمای انتخاب پمپ گریز از مرکز نیاز باشد. ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی های مهم و کلی درباره پمپ های گریز از مرکز ارائه کنیم. با این حال خرید پمپ با تکیه بر همین دانش اندک آسان نیست. بهتر است برای خرید محصول به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و با کارشناسان مجرب تماس بگیرید.

سؤالات متداول

۱. پمپ های گریز از مرکز چند نوع دارند؟

پمپ های گریز از مرکز بر اساس تعداد پروانه های تعبیه شده درون آن ها یا نوع جریان سیال دسته بندی می شوند؛ در نتیجه تنوع بالایی دارند.

۲. رایج ترین نوع دسته بندی پمپ ها بر چه اساس است؟

رایج ترین روش برای دسته بندی پمپ های گریز از مرکز بر اساس نوع جریان است. در این دسته بندی پمپ ها دارای سه نوع شعاعی، محوری و مختلط هستند.

۳. کاربرد پمپ های گریز از مرکز چیست؟

پمپ های گیز از مرکز فشار در سیال را افزایش می دهند و به همین دلیل دارای کاربرد های وسیعی هستند. پمپ های گریز از مرکز هم مصارف صنعتی و هم مصارف خانگی دارند.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *