مقالات

با انواع پمپ آب صنعتی آشنا شوید

بررسی انواع پمپ آب صنعتی

پمپ های صنعتی یکی از تجهیزات پرکاربرد برای انتقال و جا به جایی سیالاتی مانند آب هستند. این پمپ ها با استفاده از نیروی الکتریکی، سبب انتقال مایعات در لوله های آب می شوند. پمپ ‌های آب صنعتی به دلیل عملکرد در شرایط سخت و تحمل فشار های بالا، در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز، فرآوری مواد غذایی، صنایع شیمیایی و… استفاده می‌شوند. این پمپ ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام کاربردهای ویژه ای دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع پمپ آب صنعتی تا انتها با ما همراه باشید.

انواع پمپ های آب صنعتی بر اساس کارکرد پمپ

پمپ های صنعتی انواع مختلفی دارند. رایج ترین نوع دسته بندی برای پمپ های آب صنعتی، تقسیم بندی بر اساس کارکرد پمپ است. پمپ ها بر اساس کارکرد خود به پمپ های جا به جایی مثبت، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های رفت و برگشتی و پمپ های شناور تقسیم بندی می شوند.

انواع پمپ آب صنعتی و کاربردهای آن

در مناظر دشوار ساخت و ساز، حفاری و معدن، پمپ گل به عنوان یک نیروی حیاتی ظاهر می شود و بر چالش های ناشی از مواد ساینده و چسبناک غلبه می کند

انواع پمپ آب صنعتی و کاربردهای آن

پمپ های جا به جایی مثبت

از پمپ های جا به جایی مثبت برای انتقال سیالات به میزان ثابت و فشار بالا استفاده می شود. به وسیله یک پمپ جا به جایی مثبت می توانید، میزان مشخصی از یک سیال را با سرعت بالا به نقطه هدف خود منتقل کنید. در ساختار این پمپ ها بر خلاف سایر پمپ های صنعتی از پروانه استفاده نمی شود. اساس کار این نوع از انواع پمپ آب صنعتی، قطعات چرخشی یا رفت و برگشتی هستند.

پمپ های گریز از مرکز حلزونی

پمپ های گریز از مرکز حلزونی که به نام پمپ های سانتریفیوژ نیز شناخته می شوند از انواع دیگر پمپ های آب صنعتی هستند. این پمپ ها از رایج ترین پمپ های مکانیکی هستند که از پروانه چرخان برای حرکت سیالات استفاده می‌ کنند. این پروانه توسط نیروی گریز از مرکز به حرکت در می آید.

پمپ های گریز از مرکز قیمت کمتری نسبت به پمپ های جا به جایی مثبت دارند و برای انتقال سیالات از مناطق کم فشار به مناطق پرفشار استفاده می‌شوند.

پمپ های رفت و برگشتی

پرکاربردترین نوع از انواع پمپ آب صنعتی پمپ های رفت و برگشتی هستند. از پمپ های رفت و برگشتی برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا استفاده می شود. در صنایع مختلف برای انتقال انواع روغن، رنگ، مواد رزینی، مواد غذایی و… از این پمپ ها بهره گرفته می شود. از مهم ترین مزایای پمپ های رفت و برگشتی، می توان موارد زیر را نام برد:

  • این پمپ ها برای فعالیت نیازی به انجام عملیات پرایمینگ ندارند.
  • پمپ های رفت و برگشتی مشکل کاویتاسیون یا حفره زایی ندارند.
  • برای عملکرد مکش در هد بالا استفاده می شود.
  • برای استفاده در سیستم های پنوماتیک مناسب است.

پمپ های شناور

پمپ های شناور اغلب با نام پمپ های آبیاری یا پمپ های چاه عمیق شناخته می شوند. این پمپ ها برای انتقال آب از چاه، استخر یا مخازن طراحی و ساخته شده اند و قابلیت نصب درون آب را دارند. علاوه بر این از پمپ های شناور برای استفاده در سیستم های آتش نشانی، آبیاری زمین های کشاورزی، آبرسانی به مجتمع های مسکونی و… مناسب هستند.

برای راه اندازی پمپ های شناور، نیازی به فنداسیون نیست که این امر سبب کاهش هزینه های نصب آن می شود. علاوه بر این، پمپ های شناور به هواگیری نیاز ندارند و در زمان فعالیت، حرارت محیط را افزایش نمی دهند.

پمپ آب شور از موادی ساخته می شوند که در برابر خوردگی مقاوم هستند، مانند فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای تخصصی. این امر طول عمر و قابلیت اطمینان را حتی در محیط سخت آب دریا تضمین می کند.

مهم ترین کاربردهای پمپ آب صنعتی

انواع پمپ آب صنعتی به دلیل عملکردهای ویژه خود در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از پمپ های آب صنعتی برای انتقال انواع سیالات مانند آب، روغن و… استفاده می شود. صنایع زیر برای سرعت بخشیدن و بهبود عملکرد خود از پمپ های آب صنعتی بهره می گیرند:

مهم ترین کاربردهای پمپ آب صنعتی

صنایع نفت و گاز

یکی از حیاتی ترین صنایع موجود در کشور، صنایع نفت و گاز هستند. در پالایشگاه های نفت و گاز برای تست فشار لوله، آزمایش مبدل های حرارتی، رسوب زدایی و چربی زدایی از لوله ها، نظافت مخازن و لوله های پالایشگاه از پمپ های آب صنعتی استفاده می شود.

صنایع شیمیایی

تولید و جا به جایی مواد شیمیایی تا حد زیادی به عملکرد پمپ های آب صنعتی وابسته هستند. پمپ های آب سازگاری بالایی با مواد شیمیایی خورنده دارند و در اثر تماس با این مواد شیمیایی، تغییری در ساختار و عملکرد آن ها ایجاد نمی شود. استفاده از انواع پمپ آب صنعتی در صنایع شیمیایی سبب حفاظت از کارگران و نیروهای انسانی در مقابل مواد شیمیایی نیز می شود.

صنایع غذایی

صنایع تولید مواد غذایی از پمپ های آب صنعتی استفاده های فراوان می کنند. این پمپ ها با داشتن عملکردی سریع و روان برای انتقال مواد غذایی حساس و همراه با ذرات جامد استفاده می شوند. در کارخانه جات تولید شیر، روغن، آبمیوه های صنعتی و… از انواع پمپ صنعتی استفاده می شود.

صنایع داروسازی

انتقال مواد دارویی و پمپاژ محلول‌های دارویی در شرکت های داروسازی، توسط پمپ های صنعتی انجام می شود. علاوه بر این انتقال مواد دارویی، انواع سرم، خون و فرآورده های خونی، کرم ها، الکل و مواد ضدعفونی کننده، به وسیله انواع پمپ آب صنعتی انجام می شود.

صنایع ساختمانی

یکی از کاربردهای مهم پمپ های آب صنعتی، استفاده در صنایع ساختمانی است. در این صنایع برای انتقال آب، تخلیه آب اضافی از محل‌ های ساختمانی، تصفیه کردن فاضلاب ‌ها و پساب‌ ها، پمپاژ کردن آب در مناطق سیل ‌زده و… از پمپ آب صنعتی استفاده می شود.

صنایع کشاورزی

پمپ آب صنعتی از مهم ترین تجهیزات برای انتقال آب از مخازن به زمین های کشاورزی محسوب می شود. در کشاورزی برای آبیاری مزارع، آب از مخزن خود (چاه، چشمه، مخازن ذخیره سازی و…) از طریق لوله ها به سیستم آبیاری منتقل می شود. این پمپ ها هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارند؛ به همین دلیل مورد توجه اکثر کشاورزان هستند.

خرید انواع پمپ آب صنعتی از فروشگاه آسیا پمپ

خرید انواع پمپ آب صنعتی از فروشگاه آسیا پمپ

خرید پمپ های آب صنعتی با کیفیت، یکی از چالش های همیشگی مشتریان است. اگر قصد خرید پمپ های آب را دارید، آسیا پمپ بهترین انتخاب برای شما است. مجموعه آسیا پمپ ایرانیان یکی از معتبرترین تامین کنندگان برتر کشوری در زمینه انواع پمپ آب صنعتی است.

این مجموعه با بهره گیری از کادی مجرب و متخصص توانسته است، سهم زیادی از بازارهای داخلی و خارجی فروش این محصولات را به خود اختصاص دهد و درصد بالایی از رضایت مشتریان را کسب نماید. شما مشتریان محترم می توانید، تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت از آسیا پمپ خریداری نمایید.

آسیا پمپ تولید کننده انواع پمپ آب صنعتی

پمپ های صنعتی باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند عملکرد خود را به صورت صحیح انجام دهند. برای اطمینان از کیفیت این پمپ ها، باید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. مجموعه آسیا پمپ با بهره گیری از دانش روز دنیا و با استفاده از کادری متخصص، انواع پمپ های صنعتی را با بالاترین کیفیت تولید و روانه بازار می کند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت آسیا پمپ، تنوع بالای این محصولات و پرفروش ترین آن ها را مشاهده کرده و محصول مورد نیاز خود را با پایین ترین قیمت خریداری نمایید. علاوه بر این می توانید، برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید.

سخن پایانی

پمپ های آب صنعتی دستگاهی جهت انتقال آب با سرعت و عملکرد بالا هستند. این پمپ ها در انواع مختلف تولید شده که هر کدام برای کاربردی خاص مناسب هستند. از پمپ های آب برای انتقال سیالاتی با ویسکوزیته بالا استفاده می شود. صنایع نفت و گاز، صنایع غذایی، داروسازی، ساختمانی و… جهت بهبود عملکرد خود از انواع پمپ آب صنعتی بهره می گیرند.

سوالات متداول

۱. پمپ آب صنعتی چیست؟

پمپ آب صنعتی یکی از تجهیزات پر کاربرد است که برای انتقال آب به صورت فشرده و با سرعت بالا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. پمپ آب صنعتی چگونه کار می کند؟

معمولا پمپ های آب صنعتی با استفاده از موتورهای الکتریکی شروع به فعالیت می کنند و می توانند حجم بالایی از سیالات را در مدت زمان کمی انتقال دهند. پمپ های صنعتی در اندازه ها و توان های متفاوتی در بازار موجود هستند.

۳. پمپ های آب صنعتی در کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرند؟

صنایع نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی، ساختمان سازی، کشاورزی و…

۴. چگونه بهترین پمپ آب صنعتی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین پمپ صنعتی باید در ابتدا توان مورد نیاز خود را با توان پمپ مطابقت دهید. توجه به نوع سیال، هد و دبی آن نیز از مهم ترین نکاتی است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید.

۵. انواع پمپ آب صنعتی را از کجا بخریم؟

فروشگاه آسیا پمپ ارائه دهنده انواع پمپ های آب با کیفیت بالا و قیمت پایین است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت آسیا پمپ، تنوع بالای این محصولات را مشاهده کرده و محصولی مطابق با نیاز خود خریداری کنید.

۶. چرا باید پمپ های آب صنعتی را از آسیا پمپ بخریم؟

آسیا پمپ به دلیل تضمین کیفیت، قیمت مناسب، فرایند خرید آسان، دارا بودن درصد بالای رضایت مشتریان، پاسخگویی آنلاین و داشتن مشاوره رایگان قبل از خرید، بهترین فروشگاه برای خرید این محصول محسوب می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *