پمپ کشاورزی, مقالات

قیمت روز انواع پمپ ابیاری کشاورزی حلزونی

از پرفروش ترین پمپ ابیاری کشاورزی پمپ های حلزونی می باشند.این پمپ ها تعمیر و نگهداری آسان و مقرون به صرفه ای دارند.در بسیاری از مواقع نیاز است تا پمپ مورد نیاز انتخاب شود و این امر مستلزم دانستن مواردی همچون طول مسیر و ارتفاع و اندازه لوله اصلی و نوع آبیاری می باشد.قیمت روز انواع پمپ های حلزونی که برای آبرسانی مزارع و باغات کشاورزی معمولا بین ۲ تا ۱۲ اینچ هستند بر اساس پارامترهای بالا و همچنین نوع پمپ و کیفیت ماشینکاری آن مشخص میشود.

قیمت روز انواع پمپ ابیاری کشاورزی حلزونی

فروش عمده پمپ دو پروانه ۵۰/۲-۱۲۵ ETA در عراق

فروش عمده پمپ دو پروانه 50/2-125 ETA در عراق

پمپ های حلزونی مدلهای مختلفی داشته که یکی از آنها پمپ دو پروانه ۵ اینچ می باشد.این پمپ در اصطلاح پمپ فشار قوی حلزونی است که در بازار پمپ آب عراق آمار خرید و فروش بالایی دارد.این پمپ ورودی ۶ اینچ و خروجی ۵ اینچ داشته و جنس محور آن فولاد CK45 و جنس محفظه و پروانه آن چدن خاکستری است.

قیمت و کیفیت قابل ملاحضه این پمپ ها در ایران باعث شده است تا کشورهای هسمایه در بین تولیدکنندگان و فروشندگان پمپ آب در ترکیه و چین کشور ایران را به عنوان مرجع تولید و بازار پمپ های حلزونی انتخاب کنند.این پمپ ها به صورت عمده و با قیمت مناسب در کشور عراق و در شهرهای کوت،اربیل،کربلا و کردستان به فروش می رسد.

راهنمای خرید پمپ ابیاری کشاورزی | نحوه عملکرد آن

راهنمای خرید پمپ ابیاری کشاورزی | نحوه عملکرد آن

باید خاطر نشان کنیم که در برخی موارد خریدار در انتخاب نهایی پمپ دچار مشکل می شود و پمپ آب کارایی لازم را ندارد.برای همین لازم دانستیم تا نکاتی را بیان کنیم تا راهنمای خرید شما باشد.در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی لازم است تا نکات زیر را بدانید.

  1. عمق مکش ( که برای پمپ های حلزونی به صورت استاندارد نباید بیشتر از ۶ متر باشد)
  2. طول مسیر و اختلاف ارتفاع
  3. اندازه لوله اصلی
  4. توان برق مصرفی یا توان موتور دیزل
  5. نوع آبیاری ( که برای آبیاری غرقابی و بارانی نوع پمپ متفاوت خواهد بود)
  6. برند شرکت سازنده

این عوامل به شما کمک می کند تا خرید آگاهانه داشته و بهترین پمپ آب را خریداری کنید.

نحوه عملکرد پمپ های حلزونی کشاورزی بدین صورت است که ابتدا در محل مورد نظر روی فوندانسیون محکمی استقرار پیدا میکند.سپس جهت چرخش پمپ و موتور با دست بررسی شده و پمپ با سیال مشخص پر شده و هواگیری می شود.پمپ های کشاورزی بر اساس نیروی گریز از مرکز کار می کند و آب را از منبع مکش گرفته و پس از عبور از چشمی پروانه توسط نیرویی که پزه های پروانه به آن وارد می کنند به سمت خروجی حلزونی هدایت می شود.نوع پروانه در این پمپ ها بر حسب نیاز قابل تغییر بوده و به دو صورت بسته و نیمه باز می باشد.

عیب یابی پمپ های حلزونی کشاورزی در سریع ترین زمان

در اینجا به یکی دیگر از مواردی اشاره خواهیم کرد که در زمان وقوع سریعا بتوانید تشخیص داده و آنرا برطرف کنید.زمانی که موتور بار زیادی می کشد یا در اصطلاح آمپر اضافه می کشد باید موارد زیر را کنترل و در صورت عیب برطرف کنید.

  1. قطعات داخلی پمپ ( رینگ های سایشی) یا پروانه بیش از اندازه فرسوده شده است که باید تعویض شود.
  2. فشار خروجی پمپ از حد مجاز کمتر است که باید نقطه کار پمپ را با شیر فلکه لوله رانش کنترل نمایید.
  3. وزن مخصوص سیال مورد پمپاژ بیشتر از حد مجاز است که باید با دفتر شرکت تماس بگیرید.
  4. نیروی محوری از حد مجاز بیشتر است که باید سوراخهای تعادل پروانه را تنظیم کنید.

فروش اینترنتی پمپ آب پرورش میگو در بندرلنگه

فروش اینترنتی پمپ آب پرورش میگو در بندرلنگه

پمپ های پرورش میگو با پمپ های کشاورزی از لحتظ متریالی که در آن به کار می رود فرق دارند، زیرا این پمپ ها در مناظق جنوب کشور کار می کنند و باید آب شور دریا را پمپاژ کنند و به همین جهت بجای محور فولادی و پروانه چدنی از محور استیل و پروانه آلومینیوم برنز یا استیل استفاده می شود.در بندرلنگه که سایتهای پرورش میگو در آنجا فعالیت دارند پمپ آب ۱۰ و ۱۲ اینچ حلزونی به صورت اینترنتی به فروش می رسد.

عرضه انواع پمپ لجن کش حلزونی باکیفیت در کشور

عرضه انواع پمپ لجن کش حلزونی باکیفیت در کشور

در مواردی که سیال دارای ناخالصی باشد مقل سیلابها با فاضلابها باید از پمپ ها حلزونی لجن کش که دارای پروانه نیمه باز هستند استفاده کرد.راندمان این پمپ ها به نسبت پمپ ها پروانه بسته کمتر بوده ولی قادرند که درات جامد را از خود عبور دهند.این پمپ ها در اندازه های ۳ تا ۸ اینچ توسط شرکت آسیاپمپ ایرانیان در کشور به فروش می رسد.پمپ خودمکش نیز در ردیف پمپ های حلزونی لجن کش قرار میگیرد.

امتیاز دهید post