پمپ کشاورزی, مقالات

مرکز تولید پمپ حلزونی استیل

نوعی از پمپ های آب گریز از مرکز که محفظه حلزونی شکل دارند و از جنس استیل می باشند، با عنوان پمپ حلزونی استیل نامیده می شوند. بالانس دینامیکی که پروانه این پمپ ها دارد، این پمپ را به گزینه ای بسیار مناسب برای انتقال آب تبدیل کرده است. این پمپ ها برای مصارف کشاورزی، شهری و صنعتی و به عنوان منتقل کننده تاسیسات گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارند. مرکز تولید پمپ حلزونی استیل

متریال پمپ آب حلزونی

متریال پمپ آب حلزونی پمپ های حلزونی در دو نوع افقی و عمودی تولید می شوند، ولی نوع افقی به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بیشتری از نظر فنی دارد و پرفروش تر می باشد. یک پمپ همانند هر وسیله مکانیکی – الکتریکی دیگر اجزای مختلفی دارد که هر کدام، یک وظیفه مخصوص در مکانیزم تشکیل یافته را دارند و بنابر کاربردشان از جنس های مختلف ساخته می شوند. یک پمپ گریز از مرکز حلزونی نیز شامل محفظه حلزونی، یک طبقه، پروانه یک سر آویز، موتور و تک مکشه و اجزا دیگری تشکیل یافته است.

محور این پمپ نیاز به یک آب بند مکانیکی دارد و یا با یک نوار گرافیتی آب بندی می شود. محفظه این پمپ از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل یافته است که محفظه داخلی و حلزونی از متریال استیل و محفظه یاتاقانی بیرونی به صورت یکپارچه چدنی ساخته می شود و این دو محفظه از طریق اتصال پیچی به هم متصل می شوند. محور پمپ نیاز به محافظت دارد و این کار توسط یک بوش محافظ قابل تعویض از جنس آلیاژ نیکل-کروم ساخته می شود.

یک پمپ حلزونی خوب چه ویژگی هایی دارد

یک پمپ حلزونی خوب چه ویژگی هایی دارد یک پمپ حلزونی بنابر کیفیت آلیاژ های به کار رفته در ساخت و تولید آنها و کابردهای مختلف شان توسط فروشندگان، قیمت گذاری می شود. در مقایسه بین انواع مختلف برندها برای یک نوع پمپ خاص با ویژگی های مشترک، قیمت یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت است و هر چه کیفیت یک نوع پمپ بالاتر باشد به طور عمومی مرغوب تر است.

یک پمپ آب قوی حلزونی، دارای ساختار و اجزای مشخصی می باشد که در بخش پیشین شرح داده شد. شناخت ساختار و اجزای این پمپ ها یکی از روش های شناخت پمپ حلزونی است. علاوه بر ساختار مکانیکی پمپ گریز از مرکز حلزونی، موارد دیگری وجود دارند که کمک می کنند تا مناسب ترین پمپ را بتوانید تشخیص دهید و انتخاب نمایید. این موارد برای پمپ حلزونی به شرح زیر می باشد:

ابتدا باید شرایط کارکردی که انتظار دارید را مشخص نمایید. به عنوان مثال به آبدهی مداوم مستقر نیاز دارید یا به آبدهی مقطعی و موقت نیاز دارید، باید نوع پمپ مورد متناسب با هر کدام از این دو شرایط کاری را انتخاب نمایید. یکی دیگر از موارد تعیین کننده یک پمپ گریز از مرکز خوب میزان آبدهی و دبی خروجی آب است. این مورد کاملا وابسته به اندازه قطر ورودی و خروجی، تعداد پره های پروانه، تعداد دوران پروانه در مدت زمان استاندارد، ابعاد ساختار می باشد.

پمپ های حلزونی با تعداد ۱۴۵۲ دور بر دقیقه و ۲۹۰۰ دور بر دقیقه به بازار عرضه می شوند و قدرت چرخش پروانه در یک دقیقه یکی از موارد تعیین کننده یک پمپ قوی است. از آنجایی که نیروهای شعاعی و محوری وارد بر محور به واسطه حرکت چرخشی دینامیکی پروانه توسط دو بلبرینگ در یک سمت پروانه تحمل می شوند، پروانه پمپ دارای بالانس دینامیکی است.

به طور کلی می توان گفت پمپ های حلزونی به دلیل میزان آبدهی بالا و فشار پمپاژ بالایی که دارند، یکی از انواع پمپ فشار قوی می باشند و علاوه بر مصارف یاد شده در بخش های پیشین برای انتقال آب از چاه های بسیار عمیق نیز کاربرد دارند. به دلیل آنکه برای انتقال آب از محلی که احتمال دسترسی به آن غیرممکن است، نیاز به پمپی وجود دارد که دارای عملکرد خودمکشی باشد و بتوان آن را بیرون از چاه مستقر و نصب نمود. پمپ های حلزونی به دلیل داشتن این ویژگی از جمله گزینه های بسیار مناسب هستند و از این رو به پمپ سرچاهی نیز معروف هستند.

پمپ اتا، یک پمپ گریز از مرکز بزرگ است که بیشتر کاربرد صنعتی دارد و قطعات هیدرولیکی آن از آلیاژ های مقاوم به خوردگی و دارای استحکام بالا ساخته می شود تا در مقابل مواد شیمیایی یا خورنده صنعتی مقاوم باشد و قیمت پمپ اتا نیز مستقیما از این مشخصات فنی اثر می پذیرذ.

چند نکته درباره استفاده از پمپ حلزونی

چند نکته درباره استفاده از پمپ حلزونی اگر این پمپ ها در محل بهره برداری با سهل انگاری نصب شوند، موجب سایش شدید اجزای پمپ می شوند و در مدت کوتاهی این پمپ ها دچار اختلال در عملکرد می شوند. بنابراین روش نصب و نگهداری، از مسائل مهم افزایش طول عمر این نوع پمپ ها و بهره گیری از تمام راندمان این پمپ ها است.

این پمپ ها دارای شاسی می باشند و نیازی به فونداسیون برای اتکا ندارند. ولی در صورت استفاده از فونداسیون بتنی باید از خشک و سفت بودن آن اطمینان کسب نمود. در زمان حمل پمپ کوپله شده با طناب، طناب زیر پمپ و موتور وصل شود و از اتصال به حلقه رویی خودداری شود. هنگام نصب، شاسی باید تراز شود و هدف از این کار ایجاد شرایط کاری آرام و بی سر و صداست و اگر بر روی لرزه گیرهای لاستیکی یا فلزی قرار داد شود شرایط کاری بهبود می یابد.

لازم است بین پمپ و لوله های مکش و رانش ضربه گیر نصب شود. عملیات لوله کشی مسیر های ورودی و خروجی آب نباید هیچ تنش و کششی روی پمپ ایجاد کند، بدین معنی که به هیچ عنوان نباید تکیه گاه شبکه لوله کشی باشد. لوله مسی مکش باید عاری از نشتی و امکان حبس هوا باشد. از این روز لازم است که لوله در جهت پمپ شیب صعودی داشته باشد.

در مسیر مکش با ارتفاع مثبت (وضعیتی است که مخزن مکش بر پمپ سوار است) وجود شیر قطع و وصل لازم است، تا بتوان در صورت لزوم پمپ و منبع را از هم جدا کرد و لازم است شیر در زمان بهره برداری، کاملا باز باشد.

به هنگام آماده سازی و راه اندازی این مورد که قطعه عینکی محفظه آب بندی به صورت متقارن بسته شده است و با نیروی کم کار می کند، باید حتما کنترل شود. فلنچ های مکش و رانش پمپ باید با درپوش پلاستیکی بسته شود تا از ورود اجسام خارجی به داخل پمپ ممانعت شود. این پمپ ها به طور نرمال باید به نرمی، بدون سر و صدا و لرزش کار کنند.

مرکز پخش پمپ حلزونی اصفهان

مرکز پخش پمپ حلزونی اصفهان در واقع رقابت اصلی بین برندها در استفاده از متریال های آلیاژی با کیفیت تر است و پمپ حلزونی اصفهان در میان برند های مختلف این پمپ های گریز از مرکز، دارای کیفیت آلیاژ بالایی است. شما می توانید برای خرید این پمپ های با کیفیت و کاربردی، به سایت ما مراجعه کنید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *