پمپ کشاورزی, مقالات

معرفی بهترین روش انتخاب پمپ آب صنعتی حلزونی

شاید تا کنون دفعات زیادی برای انتخاب پمپ آب صنعتی حلزونی مناسب به مشکل برخورده باشید و گوشه هایی از این موضوع را ندانید.در این قسمت می خواهیم به معرفی امن و سریع یک روش تجربه شده و علمی بپردازیم که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین پمپ آب صنعتی حلزونی و فشار قوی را انتخاب کنید.برای این کار ابتدا لازم است تا اطلاعاتی دقیق از شرایط سیستم پمپاژ خود داشته باشید.سپس با محاسبه موارد زیر می توانید بهترین پمپ آب با بالاترین راندمان را خریداری کنید.

  1. نوع سیال
  2. دمای سیال
  3. جنس سیال
  4. ویسکوزیته سیال
  5. هد (ارتفاع آبدهی)
  6. دبی (ظرفیت آبدهی)
  7. اندازه لوله رانش
  8. ارتفاع مکش
  9. توان خروجی موتور
  10. میزان ساعات کارکرد پمپ

انواع پمپ آب صنعتی و کاربرد آنها

پمپ های صنعتی حلزونی انواع مختلفی دارند که تمام آنها بر اساس نیروی گریز از مرکز کار می کند.این پمپ ها با توجه به نیاز سیستم پمپاژ و مشخصاتی که در جدول انتخاب پمپ شرکت سازنده آمده نتخاب می شود.اما انواع پمپ آب حلزونی بزرگ و کوچک صنعتی به شرح زیر است.

  1. پمپ آب گریز از مرکز حلزونی: این پمپ ها در اندازه های مختلف تولید شده و بر اساس نو و دمای سیال پمپاژ شونده می توان متریال و نوع آب بندی آنرا تغییر داد.
  2. پمپ فشارقوی طبقاتی Wkl: این پمپ ها برای انتقال و تامین فشار آب در صنایع مختلف به کار رفته و مخصوص انتقال آب تمیز است.
  3. پمپ حلزونی غلیظ کش: این پمپ ها حلزونی خمره ای شکل داشته و برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا مانند عسل، خمیر مقوا، خمیر کاغذ، خمیر کیک و کلوچه به کار رفته و بهترین حالت این است که سیال سوار بر پمپ باشد.
  4. پمپ گل کش HDS : این پمپ ها دارای پایه یاتاقان تقویت شده با پروانه نیمه باز هستند و متریال آن چدن خاکستری است که برای انتقال سیالات غلیظ مانند گل سنگبری ها استفاده می شود.
  5. پمپ سوپاپ سرخود: این پمپ ها خودمکش یا سوپاپ سرخود هستند که نیاز به یکبار هواگیری دارند و نیازی به نصب سوپاپ در انتهای لوله مکش نیست.

این پمپ ها در صنایع مختلف غذایی، دارویی ، بیوتکنولوژی، صنایع نفت و گاز، نیروگاه ها، انتقال آب شور، انتقال سیالات با وزن حجمی بالا مانند عسل و پوره های خوراکی استفاده می شود و قیمت پمپ حلزونی صنعتی بر اساس متریال آن تعیین می شود.

نحوه عملکرد پمپ های صنعتی حلزونی | قیمت فروش آن در کشور

پمپ های حلزونی بر اساس نیروی گریز از مرکز کار می کنند و نیروی دریافت شده از موتور را بوسیله شفت به پروانه پمپ منتقل می کند و سیال در لای پروانه همراه با آن به گردش در می آید.لذا انرژی جنبشی سیال افزایش یافته و در اثر نیروی گریز از مرکز به طرف بیرون پرتاب می شود.در نهایت انرژی جنبشی مایع به دلیل طراحی خاص مجرای خروجی پمپ به انرژی پتانسیل تبدیل می گردد.

قیمت پمپ های حلزونی بسته به جنس و اندازه آن و متریال بدنه و ظرفیت و توان آبدهی تعیین می شود.این پمپ ها در کشور با کیفیت بالا تولید شده و در بازار پمپ اب خرید و فروش می شود.بهترین روش برای خرید با قیمت ارزان و بدون واسطه وب سایت آنلاین شرکت آسیاپمپ ایرانیان می باشد که می توانید ضمن دریافت مشاوره رایگان پمپ آب مناسب را تهیه کنید.

دریافت کاتالوگ نصب و راه اندازی پمپ انتقال آب | خرید بدون واسطه در مشهد

راهنمای پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA

پمپ های انتقال آب و یا تجهیزات آبیاری قطره ای را باید اصولی و درست نصب و راه اندازی کرد تا از بروز مشکلات و خسارات ناشی به پمپ و موتور و سیستم پمپاژ جلوگیری کرد.این پمپ ها به دو صورت کوپله مستقیم یعنی بدون شاسی و کوپله جدا یعنی به صورت کوپل شده با موتور روی شاسی قرار می گیرد.پمپ کوپله مستقیم به دلیل حذف یاتاقان بندی ارتعاش کمتری داشته و راندمان بالاتری دارد.البته پمپ های کوپله جدا را اگر با کوپلینگ مناسب وصل کنید و شاسی استاندارد و محکم ساخته شود لرزش به حداقل می رسد.

در مشهد کارخانجات صنعتی غذایی و خودروسازی و صنایع دارویی برای انتقال سیال از این پمپ ها در سایزهای مختلف استفاده می شود.یکی از مزایای پمپ های گریز از مرکز حلزونی نسبت به پمپ های جابجایی مثبت تعبیه کردن سیل مکانیکی بر اساس نوع و دمای سیال و انتقال سیال با طرفیت بالاست.برای خرید پمپ های آب صنعتی اتابزرگ و اتا کوچک در مشهد و خراسان شمالی و جنوبی با کیفیت مرغوب با واحد فروش ما تماس بگیرید.

تهیه پمپ اب صنعتی ۴ این حلزونی با ارزانترین قیمت در اصفهان

پمپ های حلزونی در ابعاد مختلف ساخته می شود.از سیاز ۱ تا ۱۲ اینچ در کشور تولید شده که تا سایز ۶ اینچ به پمپ اتا کوچک و از سایز ۶ تا ۱۲ اینچ به پمپ اتا بزرگ معروف هستند.این پمپ ها برای انتقال سیالات رقیق و غلیظ استفاده می شود.انتخاب آنها بر حسب پارامترهای مشخصی صورت می گیرد که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم.

پمپ های آب صنعتی ۴ اینچ گریز از مرکز حلزونی شامل

  • پمپ حلزونی ETA 100-160
  • پمپ حلزونی ETA 100-200
  • پمپ حلزونی ETA 100-250
  • پمپ حلزونی ETA 100-315
  • پمپ حلزونی ETA 100-400
  • پمپ ۴ اینچ خودمکش

می شود.به جز پمپ ETA 100-315 و ETA 100-400 بقیه پمپ ها را می توان با الکتروموتور ۲۹۰۰ دور هم کوپل کرد که میزان آبدهی و فشار آن بالاتر می رود.آب بندی پمپ ها که به صورت کلاسیک نخ نسوز بوده و در صورتی که سیال مشتعل،گران قیمت و سمی باشد از سیل مکانیکی استفاده می شود که در قیمت پمپ آب نیز تاثیرگذار است.برای تهیه انواع پمپ آب ۴ اینچ صنعتی آسیاپمپ ایرانیان تولید تبریز در اصفهان با ما تماس بگیرید.

فروش ارزان قیمت پمپ ۳ اینچ خودمکش چدنی و کاربرد آن در صنعت

پمپ خودمکش یا الکتروپمپ سانتریفیوژ نوعی از پمپ های حلزونی بوده که طرز عملکرد آن با پمپ های حلزونی معمولی کمی متفاوت است.در قسمت ورودی این پمپ ها یک دریچه سوپاپ تعبیه شده که باعث می شود آب داخل پمپ بماند و در دفعات بعدی نیاز به هواگیری نداشته باشید.پمپ ۳ اینچ سوپاپ سرخود چدنی و استیل توسط شرکت آسیاپمپ ایرانیان با قیمت ارزان به فروش می رسد.این پمپ ها برای تخلیه آب باران از معابر،انتقال سیالات رقیق، انتقال گازوییل، انتقال آب شور به کار می رود.آب بندی این پمپ ها مکانیکی بوده و به دو صورت اتابلوک و کوپله جدا قابل عرضه می باشد.پمپ ۳ اینچ سوپاپ سرخود چدنی و استیل در جنوب و شمال کشور به صورت آنلاین به فروش می رسد.

امتیاز دهید post