پمپ کشاورزی, مقالات

پارامترهای لازم برای خرید پمپ آب شور با گارانتی معتبر

پمپ آب شور دیایی به انواع مختلف پمپ های آبرسانی اطلاق می شود که با متریال استیل ساخته می شوند.رایج ترین نوع پمپ های آب شور، پمپ های حلزونی هستند که می توان با تغییراتی در متریال این پمپ ها را برای کارکرد و پمپاژ سیالات خورنده آماده کرد.اما در هنگام انتخاب پمپ انتقال آب شور باید پارامترهای لازم را رعایت کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. نوع سیال
  2. دمای سیال
  3. خاصیت شیمیایی سیال
  4. ویسکوزیته سیال
  5. هد و دبی
  6. اندازه لوله اصلی
  7. توان و دور الکتروموتور

این پمپ ها در کارخانجات پمپ سازی به سفارش مشتری تولید شده و دارای 1 سال گارانتی معتبر هستند.برای اطلاع از قیمت روز پمپ آب شور حلزونی با شرکت ها و نمایندگی های فروش مجاز در کشور تماس بگیرید.

پارامترهای لازم برای خرید پمپ آب شور با گارانتی معتبر

نحوه انتخاب الکتروموتور و شاسی و کوپله پمپ + فیلم | مهمترین وظایف شاسی پمپ

برای انتخاب الکتروموتور انتهای منحنی توان را برای هر قطر پروانه در نظر گرفت. چنانچه پمپ از نوع کوپل مستقیم باشد احتیاج به کوپل و هم محور سازی پمپ موتور نیست. در غیر اینصورت پمپ و موتور بایستی به وسیله کوپلینگ روی یک صفحه فلزی نگهدارنده نصب و هم محور شوند.هدف اصلی از ساخت شاسی پمپ سوار کردن مجموعه پمپ و موتور در حالتی است که کاملا همراستا باشند.این شاسی باید کاملا مستحکم باشد تا بتواند مجموعه الکترئپمپ را در برابر آسیب های حمل و نقل و تنش های پس از نصب حفاظت کند.نقش شاسی در عملکرد صحیح و طول عمر پمپ امری انکار ناپذیر است.

مهمترین موضوع در انتخاب و خرید الکتروپمپ موتوژن مسئله خورندگی آن می باشد که برای این به حداقل رساندن یا به تاخیر انداختن خورندگی قطعات باید این پمپ ها با قطعات ضد خورنده مناسب مونتاژ و تولید شوند.

اما از وظایف شاسی پمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. کحافظت از مجموعه الکتروپمپ در برابر آسیب های حمل و نقل
  2. حفظ تراز شافت
  3. مقاومت در برابر تاب برداشتن در هنگام نصب
  4. تحمل بارهای ناشی از گشتاور موتور، بارهای لوله کشی و سایر تنش های وارده
  5. تعدیل کردن لرزش وارده
  6. کاهش زمان مورد نیاز برای هم محوری
  7. بالا بردن قابلیت اطمینان پمپ ، موتور و سیل
  8. کاهش هزینه چرخه عمر سیستم پمپاژ

کاویتاسیون در پمپ های آب شور دریا | اثرات آن بر پمپ

کاویتاسیون در پمپ های آب شور دریا | اثرات آن بر پمپ

در یک تعریف کلی چنانچه در اثر تغییر فشار یا دما در آب در حال پمپاژ فرایند تشکیل و فروریزش حباب ایجاد شود این اتفاق فشار منفی بالایی را روی پروانه ایجاد می کند که کاویتاسیون یا حفره زایی نام دارد کاویتاسیون باعث خوردگی پمپ، لرزش و سر و صدا شده و پمپ را از بین میبرد.بر اساس همین تعریف برای بروز کاویتاسیون باید دو مرحله تشکیل و فرو ریزش حباب اتفاق بیفتد تاثیر کاویتاسیون در پمپ را می‌توان به جنبه های زیر تقسیم بندی کرد.

  • خوردگی
  • برهم خوردن توازن
  • صدا و لرزش
  • تاثیر روی عملکرد پمپ با کاهش دبی و هد

مثلا در مورد خوردگی همانطور که گفتیم آب برای پر کردن فضای خالی به سمت حباب فروپاشیده حمله می کند هنگامی که حباب در نزدیکی پروانه پمپ فروریزش کند تقارن شکلی آن مشابه شکل بر هم خورده و موجب خوردگی می شود بنابر جنس پروانه شکست خستگی موضعی متفاوتی روی پره پمپ ایجاد می‌شود و خوردگی پروانه پمپ بنابر شرایط کارکرده پمپ و جنس پروانه متفاوت خواهد بود.در طی یک آزمایش در شرایط برابر مقدار وزن کم شده از فلزات مختلف به گرم در واحد زمان مورد بررسی قرار گرفته است که مقاومت جنس های مختلف پروانه در مقابل کاویتاسیون را نشان می دهد.

فروش پمپ آب شور ارزان قیمت ETA 300-35 با پروانه برنزی در بوشهر

فروش پمپ آب شور ارزان قیمت ETA 300-35 با پروانه برنزی در بوشهر

پمپ هایی که برای انتقال آب با خاصیت خورندگی استفاده می شود می تواند در هر سایزی باشد و پمپ های حلزونی این امکان را دارند که بتوان ساختار متریال آنرا برای پمپاژ تغییر داد.همه پمپ های حلزونی آب شور را می توان با متریال استیل یا برنز یا تمام استیل داد که طول عمر بیشتری نیز در مقابل خوردگی دارند.رایج ترین نوع استیل در متریال این پمپ ها استیل 304 و 316 می باشد که در مقابل حرارت و خوردگی مقاوم هستند.

در مناطقی از کشور که دسترسی به صنعت برق نیست و نمی توان آب را توسط پمپ های برقی از دل زمین بیرون کشید و یا در مناطقی که زمین های حاصلخیز کشاورزی در ارتفاع قرار دارند استفاده از پمپ الکتروپمپ یک اسب بهترین کالا و وسیله است که دسترسی به آب را برای کشاورز امکان پذیر می کند.

یکی از پمپ های پر کاربرد در بخش کشاورزی و پرورش آبزیان پمپ آب ETA 300-35  می باشد که می توان آنرا پمپ تنبل هم نامید به دلیل اینکه آبدهی زیاد و فشار کمی دارد.این پمپ در مزارع پرورش میگو در بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد و با الکتروموتور 55 کیلووات 900 دور کوپله می شود.البته می توان با موتور دیزلی بنز 10 تن یا ولوو نیز این پمپ ها را کوپله کرد.اگر قصد تهیه این پمپ ها را با کیفیت مرغوب دارید می توانید می توانید از شرکت آسیاپمپ ایرانیان به صورت آنلاین با قیمت ارزان خریداری کنید.

تامین کننده عمده بوش و شافت استیل پمپ ETA و Wkl جنوب

تامین کننده عمده بوش و شافت استیل پمپ ETA و Wkl جنوب

پمپ های انتقال آب در بازار که گفتیم رایج ترین آن به دلیل سهولت در حمل و نقل و نصب و راه اندزای پمپ گریز از مرکز افقی می باشد دارای اجزای مختلفی هستند که خریدار به عنوان قطعات یدکی پس از مدتی برای سرویس و نگهداری باید از آن استفاده کند.اجزای پمپ حلزونی ETA و پمپ Wkl شامل موارد مختلفی می شوند که پرکاربردترین قطعات آن بوش و شافت می باشند که با سیال خورنده در ارتباط مستقیم هستند.

در پمپ های اتا یا پمپ حلزونی کوچک بوش برای محافظت از محور در مقابل خوردگی استفاده می شود.در پمپ های گریز از مرکز طبقاتی چند مدل بوش وجود دارد که همگی روی محور پمپ سوار شده اند.بوش مکش و بوش فاصله و سپس بوش طبقات و بوش رانش و بوش فاصله رانش از جمله بوش هایی هستند که در پمپ فشار قوی wkl استفاده می شوند.این بوش ها در دو جنس چدنی و استیل تولید می شود و مشتریان محترم می توانند به صورت عمده انواع بوش و شافت پمپ ETA که در 4 مدل می باشد و با جنس استیل 420 یا استیل 304 یا استیل 316 تهیه کنند.

فروشگاه اینترنتی پمپ 3 اینچ حلزونی استیل برای صنایع غذایی و دارویی

فروشگاه اینترنتی پمپ 3 اینچ حلزونی استیل برای صنایع غذایی و دارویی

در بین پمپ های حلزونی برخی از پمپ ها هستند که قابلیت کار کردن با دور 1500 دور و 3000 دور را دارند.پمپ گریز از مرکز سانتریفیوژ 3 اینچ نیز یکی از همین موارد است.پمپ حلزونی 3 اینچ در چندین مدل تولید می شود که عبارتند از

  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA 80-160
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA 80-200
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA 80-250
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA 80-315
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ETA 80-400
  • پمپ خودمکش 3 اینچ حلزونی

این پمپ ها برای شرایط مختلف با ظرفیت و توان آبرسانی مختلف استفاده شده و باید قبل از خرید به مختصات و شرایط سیستم پمپاژ خودتان دقت کنید.عموما این پمپ ها در صنایع غذایی و دارویی با آب بندی مکانیکی مصرف بالایی داشته و شرکت های سازنده طبق درخواست خریدار می تواند نوع آب بندی پمپ و یاتاقان بندی و متریال پمپ را عوض کند.در فروشگاه اینترنتی پمپ 3 اینچ استیل حلزونی می توانید انواع پمپ های مذکور را به صورت تمام استیل یا با پروانه و شفت و بوش استیل و محفظه و یاتاقان چدنی با قیمت مناسب تهیه کنید.

تولید کننده پمپ های آب شور حلزونی پرورش میگو | فروش بدون واسطه جاسک و میناب

تولید کننده پمپ های آب شور حلزونی پرورش میگو | فروش بدون واسطه جاسک و میناب

پمپ های حلزونی با آبدهی بالا برای مصارف مختلف کشاورزی استفاده می شود که یکی از آنها مزارع پرورش میگو در قسمت جنوب و در شهرهای بندرعباس،میناب، جاسک و تیاب می باشد.در این مزارع معمولا به ازای هر 5 هکتار 1 پمپ حلزونی 12 یا 14 اینچ قرار می دهند که جمعا در سیستم آبرسانی هر مزرعه پرورش میگو بین 5 الی 10 پمپ تعبیه می شود.این پمپ ها برای اینکه راندمان بالاتری داشته باشند می توانند با پروانه آلومینیوم برنزی و شفت و بوش و خار استیل 304 یا 316 تولید شوند.

تولید کننده پمپ های کشاورزی و صنعتی با توجه به نیاز خریدار و بودجه و شرایط فنی سیستم پمپاژ اقدام طراحی پمپ با متریال مناسب می کند.البته اختلاف قیمت پمپ حلزونی آب شور پرورش میگو در بازار و درب کارخانه بسیار زیاد بوده و مشتریان می توانند برای تهیه ارزان قیمت تر این پمپ ها بدون واسطه در جاسک و میناب از طریق سایت فروش پمپ شرکت تولیدی اقدام به تهیه این پمپ ها نمایند.

امتیاز دهید post