پمپ کشاورزی, مقالات

۵ عامل مهم در خورندگی پمپ آب شور | فروش پمپ حلزونی آب شور

عوامل متعددی در خورندگی پمپ آب شور وجود دارد که در این مقاله به ۵ عامل مهم در میزان خورندگی پمپ های آب شور اشاره می کنیم که رعایت این نکات باعث می شود تا درصد قابل توجهی از خورندگی پمپ های آب شور را کاهش داد.

  1. کنترل و تاثیر شرایط محیطی
  2. نوع پوشش پمپ
  3. نوع آلیاژ پمپ
  4. طراحی پمپ
  5. تاثیر زمان کارکرد پمپ

معمولا نوع خورندگی در پمپ های آب شور متقاوت است که باید با کنترل و راعایت موارد بالا از وقوع خورندگی زود هنگام جلوگیری کرد.پر فروش ترین پمپ های انتقال آب شور در کشور پمپ آب حلزونی استیل است که در سایز ۱ تا ۶ اینچ تولید می شود.این پمپ ها عمدتا با موتورهای ۱۴۵۰ دور و ۲۹۰۰ دور راه اندازی شده و هد و دبی بالایی را پوشش می دهند و جنس متریال آنها از استیل و برنز می باشد.

۵ عامل مهم در خورندگی پمپ آب شور | فروش پمپ حلزونی آب شور

انواع خوزندگی پمپ آب شور دریا | عرضه قطعات یدکی پمپ استیل حلزونی و Wkl

انواع خوزندگی پمپ آب شور دریا | عرضه قطعات یدکی پمپ استیل حلزونی و Wkl

همانطور که گفته شد نوع خورندگی پمپ های آب شور متفاوت است ولی ۴ مدل خورندگی رایج در این پمپ ها به شکل زیر می باشد.

  1. خورندگی گالوانیک :این نوع خورندگی زمانی رخ می دهد که از دو فاز متفاوت در طراحی و تولید پمپ استفاده شود.در این حالت فلز فعالتر که آند نامیده می شود با سرعت بیشتری خورده می شود.
  2. خورندگی بر اثر جریان آب : به این نوع خورندگی ، خورندگی ناشی از جریان سیال نیز گفته می شود.تفاوت مهمی که بین خورندگی ناشی از جریان و سایش مکانیکی وجود دارد این است که خوردگی ناشی از جریان در نتیجه شدت آشفتگی سیال انتقال جرم ناشی از جریان سیال روی یک سطح بوجود آمده و تشدید می شود، در حالیکه در سایش مکانیکی به دلیل برخورد فیزیکی سیال به عنوان فاز دوم با سطوح به وجود می آید.
  3. خورندگی ناشی از عوامل مکانیکی: این نوع خوردگی شامل فرسایش، خوردگی مالشی یا اصطکاکی، خوردگی حبابی و برخورد قطرات آب ،خورندگی خستگی،خوردگی همراه با تنش ، خسارات هیدروژنی و تردی ناشی از تماس با سطح فلز مذاب است.
  4. خورندگی بین دانه ای : این نوع خورندگی بیشتر در مرز دانه فلزات ایجاد می شود.همچنین در نتیجه این نوع خوردگی ساختار ضعیف و مختل می شود.این توع خوردگی عمدتا در پروانه و بوش محافظ محور رخ می دهد که با کاویتاسیون به شدت زیاد می شود.

در صورتیکه پمپ های انتقال آب شور از نوع حلزونی و طبقاتی فشارقوی افقی که دارید نیاز به تعویض قطعات دارد می توانید به صورت آنلاین انواع قطعات این پمپ ها مانند محفظه،پروانه،درپوش محفظه ،محور و بوش محافظ محور را با قیمت مناسب از طریق سایت پمپ فروشی معتبر تهیه کنید.

فروش پمپ آب حلزونی ۳ و ۴ اینچ استیل برای صنایع و کارخانجات تهران

فروش پمپ آب حلزونی ۳ و ۴ اینچ استیل برای صنایع و کارخانجات تهران

پمپ های حلزونی تک مکشه که از آلیاژهای چدنی برای انتقال آب شیرین استفاده می شود در موارد خاص از آلیاژهای فولاد ضد زنگ تولید می شود که برای انتقال آب شور و سیالات خورنده در صنایع و کارخانجات مختلف به کار می رود.این نوع پمپ ها به این لحاظ پر مصرف هستند که در دسترس هستند و برای تعمیرات و نگهداری بسیار هزینه های کمتری را به کاربر تحمیل می کنند.

به دلیل اینکه از این پمپ ها در محیط صنعتی و انتقال سیالات خاص استفاده می شود آب بندی این پمپ ها از مکانیکال سیل می باشد و به هیچ وجه نباید بدون آب کار کند.نوع سیل مکانیکی بر اساس نوع سیال و دمای آن انتخاب می شود.پمپ های ۳ اینچ و پمپ آب ۴ اینچ حلزونی که شامل

  1. پمپ ETA 80-160
  2. پمپ ETA 80-200
  3. پمپ ETA 80-250
  4. پمپ ETA 80-315
  5. پمپ ETA 80-400
  6. پمپ ETA 100-160
  7. پمپ ETA 100-200
  8. پمپ ETA 100-250
  9. پمپ ETA 100-315
  10. پمپ ETA 100-400

می شود که متریال آن بر اساس نوع سیال و شرایط سیستم پمپاژ تعیین می شود که جنس پروانه و محور و بوش محور که آب در تماس هستند معمولا از آلومینیوم برنز و استیل استفاده می شود.

تفاوت پمپ استیل حلزونی ۳۱۶ و ۳۰۴ | کاربرد پمپ استیل ۳۱۶ در صنایع

پمپ استیل ۳۱۶ و پمپ استیل ۳۰۴ تفاوت هایی دارند.پمپ آب حلزونی استیل ۳۱۶ که در ساختار آن ۲ درصد مولیبیدیم استفاده شده در برابر اسیدهای رقیق و کلریدی بیشتر است.به طور کلی می توان گفت که پمپ آتنلس استیل ۳۱۶ در بین گرید دیگر پمپ های استیل از تجمل خورندگی بالایی برخوردار باشد.پمپ هایی که با متریال استیل ۳۱۶ ساخته می شوند برای انتقال سیالات خورنده و اسیدهای رقیق و آب شور استفاده می شود.در صنایع کاغذ و مقوا سازی،خودروسازی،رنگ و چسب و صنایع غذایی از یان پمپ ها استفاده می شود.

۶ نکته برای استفاده بهینه از پمپ های طبقاتی Wkl مخصوص آب شور

برای استفاده بهینه از پمپ های طبقاتی آب شور موارد زیر را رعایت کنید.

  1. هرگز پمپ را با سیالی که با آن طراحی نشده است به کار نیندازید.
  2. از کارکرد طولانی مدت پمپ در زمان شات آف خودداری کنید.
  3. هرگز پمپ را در دماها،فشارها و سرعت های چرخشی بیشتر از مقدار مشخص شده در برگه اطلاعات یا پلاک پمپ مورد استفاده قرار ندهید.
  4. تعداد دفعات خاموش و روشن کردن پمپ معمولا توسط حداکثر دمای موتور مشخص می شود.روشن کردن دوباره پمپ زمانی که موتور در حال خاموش شدن به مجموعه پمپ صدمه می زند.
  5. در هنگام تخلیه مخازن ، اقدامات مناسبی برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ انجام شود.
  6. کارکرد پمپ آب در دمایی بالاتر از دمای محیط می تواند به پمپ آسیب برساند.

۷ موردی که باید در زمان کارکرد پمپ های آب شور آنها را بررسی کنید

زمانی که پمپ آب در حال کار است موارد زیر را بررسی کنید.

  1. پمپ آب باید در همه زمانها بدون لرزش و بدون صدا کار کند.
  2. آب بند محور بررسی شود.
  3. بلبرینگ ها از نظر صدا و ارتعاش بررسی شوند چون در این صورت احتمال سایش زیاد می شود.
  4. پمپ رزرو بررسی شود تا در صورت نیاز آماده به کار باشد.(هفته ای یکبار روشن شود)
  5. محافظ کوپلینگ،قطعات پلاستیکی و قسمتهای چرخشی به طور مرتب بررسی شود تا از فاصله مناسب بین قطعات چرخشی و عدم تغییر شکل آنها اطمینان حاصل گردد.
  6. دمای بلبرینگ ها بررسی شود.دمای بلبرینگ می تواند تا ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای ممحیط افزایش یابد ولی نباید از ۸۰ درجه سانتیگراد بیشتر شود.
  7. بعد از راه اندازی ممکن است افزایش دما در بلبرینگ ها به دلیل چرخش رخ دهد.دمای بلبرینگ ها بعد از یک بازه زمانی مشخص باید اندازه گیری شود.(بسته به شرایط بعد از ۴۸ ساعت)

تامین پمپ ETA 300-35 آب شور بوشهر | فروش پروانه محور برنز و استیل

تامین پمپ ETA 300-35 آب شور بوشهر | فروش پروانه محور برنز و استیل

در منطقه جنوب کشور و در بوشهر یکی از پرفروش ترین پمپ آب شور پمپ اب ETA 300-35 با پروانه آلومینیوم برنز و محور و بوش و خار استیل می باشد.این پمپ با الکتروموتور ۱۴۵۰۰ و ۱۰۰۰ دور ک.پل می شود.بهترین نوع کوپلینگ در پمپ های بزرگ اتا کوپلینگ KB یا کوپله گاردانی می باشد تا از انتقال لرزش های احتمالی به بلبرینگ ها جلوگیری شود.شرکت آسیاپمپ ایرانیان بهترین پمپ های اتا بزرگ آب شور برای مزارع پرورش میگو در بوشهر ، بندر دیر، بندر دیلم و هندیجان به صورت آنلاین و با کیفیت بالا و قیمت نازل به فروش می رساند.

همچنین انواع قطعات یدکی پمپ های اتا بزرگ مانند محور و پروانه استیل و برنز به صورت تکی و عمده در بوشهر به صورت اینترنتی برای مشتریان عزیز تامین می شود.

امتیاز دهید post