پمپ کشاورزی, مقالات

پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل

پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل

استفاده از پمپ آب کشاورزی در مزارع اهمیت زیادی دارد، در واقع برای آبرسانی مزارع از پمپ آب استفاده می شود. هر عملیات کشاورزی دارای یک سیستم آبیاری مخصوصی است که به منظور سالم ماندن مزارع پر محصول استفاده می شود. از طرفی پمپ آب نیز به عنوان یک سیستم آبیاری عملکرد خوبی در رساندن آب به مزارع را دارد. در سیستم آبیاری، پمپ های آب به همراه شیلنگ ها، آبپاش ها و سیستم آبیاری قطره ای مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از مواقع احتمال گرفتگی پمپ آب کشاورزی وجود دارد که همین امر موجب عدم عملکرد درست پمپ آب کشاورزی می شود. اما علت اینکه پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل آن موضوعی است که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت بکارگیری پمپ آب کشاورزی

متخصصان صنعت به طور وسیع تری در صنعت کشاورزی برای کنترل آبیاری مزارع از پمپ آب کشاورزی استفاده می کنند. با استفاده از پمپ آب کشاورزی می توان حجم وسیعی از آب را در مزارع به منظور آبیاری محصولات جابه جا کرد. البته استفاده از این روش در مقابل روش های قدیمی عملکرد خوبی دارد و می توان با بکارگیری پمپ آب کشاورزی حجم بالاتری از آب را جابه جا کرد. در مزارع از انواع متنوعی از پمپ آب کشاورزی مانند پمپ های ابتکاری استفاده می شود که طراحی و پیکربندی هر کدام از این سیستم ها با یکدیگر متفاوت است.

هواگیری پمپ آب کشاورزی

در رابطه با اینکه پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل آن را در ادامه بیان خواهیم کرد تا در صورت هواگیری پمپ آب کشاورزی بتوانید این راه حل های ساده را بکار ببرید.

از پمپ آب کشاورزی برای آبیاری محصولات در باغات و مزارع استفاده می شود. البته این سیستم پمپ آب کارآیی بالاتری دارد و براساس تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است. یکی از مزیت های استفاده از پمپ آب کشاورزی در مزارع و باغات این است که به راحتی می توان با سرعت بالاتری آبیاری محصولات را انجام داد.

در گذشته پروسه آبیاری مزارع و باغات به صورت طولانی مدت انجام می شد اما امروزه کشاورزان و باغداران همچون گذشته برای آبیاری محصولات زحمت زیادی نمی کشند بلکه با استفاده از پمپ آب کشاورزی در کوتاه ترین مدت محصولات را بدون هیچ زحمتی آبیاری می کنند. اما در این بین برخی از مواقع ممکن است پمپ آب کشاورزی دچار هواگیری شود. اما اینکه پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل آن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در صورت هواگیری پمپ آب به طور یقین عملکرد آن با مشکل مواجه خواهد شد و از طرفی دستگاه همچون قبل به درستی پمپاژ آب را انجام نخواهد داد. از آن جا که مهمترین وظیفه پمپ آب در واقع پمپاژ کردن آب است با وجود هواگیری آن، پمپاژ کردن دستگاه نیز مختل خواهد شد. البته جای هیچ نگرانی نیست بلکه رفع هواگیری پمپ برعکس نصب آن بسیار ساده و راحت است و افراد می توانند در کمترین زمان مشکل هواگیری پمپ آب را به راحتی رفع کنند.

اگر تمایلی به رفع مشکل هواگیری پمپ آب کشاورزی ندارید می توانید از یک تکنسین ماهر و کاربلد کمک بگیرید و کار را به او بسپارید. البته به این نکته دقت داشته باشید که هواگیری پمپ آب هر ۳ الی ۶ ماه یک بار انجام می شود و می توان برای رفع چنین مشکلی از آچار فرانسه و پیچ گوشتی کمک بگیرید و به راحتی هواگیری پمپ آب کشاورزی را انجام دهید.

دلایل هواگیری پمپ آب کشاورزی

اما اینکه پمپ آب کشاورزی چرا هوا می گیرد علت های زیادی دارد که در ادامه به برخی از علت های هواگیری پمپ اشاره خواهیم کرد.

  1. یکی از مهمترین دلایل هواگیری پمپ آب کشاورزی این است که در زمان نصب، پمپ آب به خوبی هواگیری نشده و در پمپ مقداری از هوا باقی مانده است.
  2. آب درون مخزن پمپ تمام شده و از این طریقه هوا به داخل مخزن پمپ کشیده می شود.
  3. لوله ها و اتصالات در درون پمپ به خوبی آب بندی نشده و از طریق درزها هوا وارد پمپ می شود.

هواگیری پمپ باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

همان طور که بیان کردیم هواگیری پمپ آب کشاورزی دلایل زیادی دارد که باعث بروز برخی از مشکلات می شود که عبارت اند از:

  • کاهش راندمان پمپ

در صورت بروز هواگیری پمپ آب کشاورزی، فشار آب درون پمپ کاهش می یابد به این دلیل که دستگاه به خوبی از آب پر نمی شود و در نتیجه دستگاه به خوبی نمی تواند با حداکثر توان خود آب را پمپاژ کند.

  • داغ کردن موتور

در مواقعی که در درون پمپ هوای زیادی گیر کرده باشد  آب به خوبی نمی تواند وارد پمپ شود و موتور شروع به داغ کردن می کند. با توجه به این امر می توان بیان کرد که داغ شدن بیش از حد موتور و همچنین صفر نشان دادن فشار آب از دیگر علائم هوا گرفتن پمپ آب است.

۵ راه حل برای رفع هواگیری پمپ آب کشاورزی

هواگیری پمپ آب کشاورزی کار ساده و راحتی است و خوشبختانه نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و شما خودتان هم می توانید مشکلات هواگیری پمپ آب کشاورزی را با بکار بردن چند مرحله ساده به راحتی انجام دهید.

پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل آن عبارت اند از:

ابتدا بهتر است پمپ آب کشاورزی را خاموش کنید تا از این طریق جریان آب در درون پمپ آب نیز قطع شود.

با استفاده از یک آچار پیچ تعبیه شده بر روی پمپ آب را به راحتی باز کنید. البته با توجه به طراحی و ساختار پمپ آب کشاورزی، جای پیچ بر روی هر یک از پمپ های کشاوری مختلف است. البته برای پیدا کردن دقیق محل پیچ بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

در این مرحله نوبت به باز کردن آب می رسد و باید جریان آب را وصل کنید.

بعد از وصل کردن جریان آب اجازه دهید تا همه مخزن پمپ از آب پر شود. در همین موقع پیچ را ببندید و به خوبی آن را محکم کنید.

البته اگر بعد از هواگیری پمپ همچنان فشار آب در آن کم بود دیگر نوبت به این می رسد که از یک متخصص در این رابطه کمک بگیرید.

البته نصب پمپ آب کشاورزی مستلزم دقت و مهارت زیادی دارد و اگر در رابطه با نصب پمپ مهارت کافی را ندارید بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر در آینده، نصب آن را به افراد متخصص بسپارید.

سخن پایانی در مورد رفع مشکل هواگیری پمپ آب کشاورزی

پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل آن از جمله موضوعاتی بود که ما در این مقاله به آن پرداختیم.

در سیستم آبیاری مزارع، پمپ آب کشاورزی اهمیت زیادی دارد که در واقع این سیستم نقش مهمی در تامین آب کشاورزی دارد. البته پمپ آب کشاورزی یکی از مهمترین تجهیزات آبیاری مزارع و باغات است که جهت آبرسانی به محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به انواع متنوعی از پمپ آب کشاورزی، در زمان خرید باید به قیمت پمپ و توان پمپاژ کردن آن توجه داشته باشید.

سوالات متداول در مورد رفع مشکل هواگیری پمپ آب کشاورزی

۱-آیا با یکبار هواگیری دیگر نیاز به سرویس دهی و هواگیری پمپ آب کشاورزی نیست؟

خیر، هر زمان که احساس کردید عملکرد سیستم پایین آمده می توانید هواگیری و سرویس دهی دوره ای آن را انجام دهید.

۲- هواگیری پمپ آب به چه معنی است؟

در هواگیری پمپ هوایی که در پمپ حبس شده است از طریق پیچ تعبیه شده تخلیه می شود تا پمپ به خوبی بتواند از آب پر شود و راندمان کاری آن بالا رود.

۳-آیا در زمان نصب باید پمپ آب را هواگیری کرد؟

بله در پمپ های آب کشاورزی، صنعتی و خانگی عملیات هواگیری پمپ در زمان نصب اهمیت زیادی دارد.

۴-کاربرد پمپ آب کشاورزی چیست؟

پمپ آب کشاورزی سیستم کارآمدی است که وظیفه انتقال آب از یک منبع مشخص را به منظور آبیاری محصولات بر عهده دارد.

۵-انتخاب پمپ آب کشاورزی بستگی به چه عواملی دارد؟

در زمان انتخاب پمپ آب کشاورزی باید به شرایط، نوع کاربردی و توان پمپاژ کردن پمپ آب کشاورزی توجه داشته باشید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “پمپ آب کشاورزی هوا می‌گیرد؟ ۵ راه حل ساده برای رفع مشکل

  1. حداد گفت:

    سلام.پمپ آبی که درون چاه صد متری چطوری میشه هواگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *