مقالات

ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان

ترفند های نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان

پمپ های آب یکی از تجهیزات و وسایل بسیار مهم و کاربردی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند با ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان آشنا شوند. این دستگاه ها که با هدف افزایش فشار آب طراحی و تولید می شوند دارای انواع مختلفی هستند و در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند.

ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان

ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان شامل موارد مختلفی می شوند. برای این که این دستگاه ها بتوانند در زمستان ها عملکرد مناسبی داشته باشند باید در زمان استفاده از آن ها نکاتی را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

جلوگیری از یخ زدن پمپ

کاهش دما می تواند سبب یخ زدگی این دستگاه شود و از این طریق عملکرد آن را دچار اختلال کند. از این رو باید با شروع فصل سرما این دستگاه را عایق بندی کنید و آن را از سرما حفظ کنید. برای این کار می توانید از آلومینیوم و پشم شیشه استفاده کنید و تا به خوبی دستگاه را در برابر یخ زدگی حفظ کنید.

جلوگیری از یخ زدن پمپ

جلوگیری از یخ زدن پمپ

روغن کاری کردن پمپ

بهتر است که در فواصل زمانی مشخصی، دستگاه را روغن کاری کنید. دقت داشته باشید که در فصول گرم سال که قطعات دستگاه گرم شده اند، برای این کار از روغن های مخصوص استفاده کنید. در طول زمستان که قطعات و اجزای دستگاه خنک هستند، بهتر است که برای این کار از گریس های صنعتی کمک بگیرید.

جلوگیری از روشن شدن پمپ بدون آب

دقت داشته باشید که این دستگاه برای کار کردن به آب نیاز دارد و هرگز نباید بدون آب روشن شود. اگر این دستگاه بدون آب کار کند، موتور آن داغ شده و در مدت زمان کوتاهی می سوزد.

جلوگیری از روشن شدن پمپ بدون آب

راهکار جلوگیری از روشن شدن پمپ بدون آب

عدم داغ شدن بیش از حد پمپ

داغ شدن پمپ دستگاه زیاد ربطی به دمای هوا نداشته و با کار کردن مداوم، داغ می کند. بنابراین برای جلوگیری از سوختن پمپ، باید دقت داشته باشید که دستگاه نباید مرتب روشن باشد. برای این کار باید بر اساس تعداد واحد های موجود در ساختمان و همچنین تعداد اعضای خانواده ها، نمونه مناسبی از این پمپ ها را انتخاب کنید. اگر در هر ساعت به میزان آب زیادی احتیاج دارید، باید نمونه های قدرتمند این پمپ ها را انتخاب کرده و خریداری کنید تا مجبور نباشند که دائم روشن مانده و در نتیجه داغ شوند.

محافظت از پمپ آب در زمستان ها

برای آن که با ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان آشنا شوید، باید بدانید که در این فصل شرایط نگهداری از این دستگاه ها سخت تر می شود. به دلیل احتمال یخ زدگی این دستگاه ها، افراد باید قبل از شروع فصل زمستان اقدامات لازم را برای محافظت از آن ها انجام دهند. برخی از این دستگاه ها مستغرق هستند و در عمق آب فرو می روند. این گونه پمپ ها نیاز به عایق بندی نداشته و دچار یخ زدگی نمی شوند.
بقیه پمپ ها که در محیط های خشک و یا استخر های کم عمق قرار دارند، باید حتما عایق بندی شده و از یخ زدگی محافظت شوند. علاوه بر عایق بندی باید نکات دیگری نیز مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • این دستگاه باید در فواصل زمانی مشخصی سرویس شوند و عیوب ریز آن ها برطرف شود.
  • دستگاه را باید در محلی صاف و بدون شیب نصب کنید و از هر گونه لرزش اضافی آن جلوگیری نمایید.
  • هرگز برای جلوگیری از یخ زدن دستگاه، از ضد یخ استفاده نکنید.
  • در صورت سرد بودن بیش از حد هوا،‌ می توانید مقداری پروپیلن گلیکول خوراکی در داخل مخزن بریزید.
  • بهتر است که لوله های متصل به دستگاه را نیز با پشم شیشه عایق بندی کنید.

برای مشاهده برخی از پمپ های با کیفیت فشار قوی مخصوص آبدهی در صنایع مختلف میتوانید به صفحه پمپ فشار قوی WKI مراجعه کنید.

کلام آخر

ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان شامل راهکار های مختلفی می شود. برای این کار باید ابتدا دستگاه را در مکان مناسبی نصب کنید. قبل از شروع فصل زمستان با استفاده از پشم شیشه و ورق های آلومینیومی به طور کامل بدنه دستگاه را بپوشانید و با توجه به میزان سرما آن را به خوبی عایق بندی کنید. با این کار از یخ زدن دستگاه جلوگیری کرده و به عملکرد بهتر آن در زمستان ها کمک می کنید. اگر قصد خرید یک نمونه مناسب از این پمپ ها را دارید، کافیست که به سایت آسیا پمپ مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد ترفندهای نگهداری از پمپ های آب

  1. ضخامت لایه عایق بندی پمپ ها در زمستان تحت چه عواملی تعیین می شوند؟
    هر چه هوا سرد تر باشد، دستگاه به پوشش ضخیم تری از پشم شیشه برای عایق بندی احتیاج دارد تا بتواند به خوبی کار کند.
  2. به غیر از پشم شیشه از چه مواد دیگری می توان برای عایق بندی پمپ های آب استفاده کرد؟
    برای این کار می توانید از پشم چوب، پشم حیوانات و یا پشم سرباره استفاده کنید. این محصولات نیز می توانند به خوبی دستگاه را عایق بندی کنند.
  3. آیا می توان برای جلوگیری از یخ زدگی پمپ، از سیستم های گرمایشی استفاده کنیم؟
    بله، با این دستگاه ها می توانید دمای محیط را افزایش دهید و در نتیجه از یخ زدن پمپ جلوگیری کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “ترفندهای نگهداری از پمپ های آب در فصل زمستان

  1. سینا گفت:

    پمپ سوخته قابلیت تعمیر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *