پمپ کشاورزی, مقالات

علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید

علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید

شاید برای تامین آب از پمپ ها استفاده می کنید و بخواهید علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید. این دستگاه ها که در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند، فقط قادر به پمپاژ کردن آب هستند و نمی توانند هوا را پمپاژ‌ کنند.

در این شرایط اگر هوا وارد محفظه شود، عملکرد دستگاه مختل شده و در نتیجه امکان پمپاژ آب وجود ندارد. بنابراین اگر از این دستگاه برای پمپاژ آب استفاده می کنید باید مراقب باشید که هوا وارد دستگاه نشود و در صورت بروز این مشکل به دنبال روش هایی برای هواگیری مانند بهبود طول عمر و کارایی پمپ ها از طریق عملیات سخت کاری دستگاه باشید.

علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید

می خواهید علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید؟ این نمونه از پمپ ها که در اکثر زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند، از نیروی گریز از مرکز استفاده می کنند. این نیرو کمک می کند تا اختلاف فشار در سیال ایجاد شود و در نتیجه سرعت جریان پمپ نیز افزایش می یابد. این نمونه از محصولات هنگامی که آب پروانه آن ها را احاطه کرده است مشکلی به وجود نمی آورند. این در حالی است که وقتی هوا وارد آن ها می شود احتمال متوقف شدن پمپاژ وجود دارد.
این نمونه از محصولات فقط برای پمپاژ کردن آب طراحی شده اند و برای پمپ کردن هوا نمی توان از آن ها استفاده کرد. پمپاژ کردن هوا نسبت به پمپ کردن آب سخت تر بوده و در نتیجه این نمونه از محصولات امکان انجام چنین کاری را ندارند. حال اگر در اطراف این نوع پمپ ها آبی وجود نداشته باشد، پدیده قفل هوا اتفاق می افتد. این پدیده سبب می شود تا پمپ قادر به کشیدن آب نبوده و در حقیقت عملکرد آن مختل می شود. در این شرایط باید حتما پمپ را هواگیری کنید تا بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

مهم ترین دلایل پمپ نکردن آب توسط پمپ کشاورزی

برای آن که علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله به دلایل مختلفی از کار می افتد.

  • نارسایی آب کافی به پمپ

این عامل یکی از رایج ترین دلایل هوا گرفتن پمپ است. گاهی اوقات در اثر جرم گرفتن مجاری ورودی پمپ و یا قطعی آب شهری امکان بروز این اتفاق وجود دارد. همچنین اختلال در فشار آب نیز می تواند در بروز این مشکل موثر بوده و عملکرد پمپ را به خطر بیندازد. در این شرایط دستگاه توان کافی برای پمپ کردن آب را نداشته و در نتیجه هوا را پمپ می کند. این امر در نهایت سبب هواگیری دستگاه می شود و امکان پمپاژ آب وجود ندارد.

  • شکستن لوله کشی و تاسیسات آب ساختمان

هر گونه نشتی و یا شکستگی در لوله کشی آب و تاسیسات می تواند در بروز این مشکل و عدم پمپاژ آب توسط دستگاه وجود داشته باشد.

  • خرابی و پارگی واشر یا اورینگ

گاهی اوقات اختلال در آب بندی پمپ سبب بروز این مشکل می شود. در این شرایط معمولا واشر خراب شده و دچار پوسیدگی می شود و یا این که اورینگ با اختلال مواجه شده است. در این شرایط هوای بیرون به داخل محفظه نفوذ کرده و در نتیجه امکان پمپاژ آب توسط دستگاه وجود ندارد.

  • شکستگی پوسته پمپ آب خانگی

اگر پوسته پمپ دچار پوسیدگی شده و یا این که شکسته است، احتمال نفوذ هوا به داخل دستگاه وجود داشته و در نتیجه دستگاه نمی تواند آب را پمپاژ کند.

برطرف کردن مشکل نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی

حال که متوجه شدید علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید، خوب است با روش هواگیری این دستگاه نیز آشنا شوید. دقت داشته باشید که آب نسبت به هوا سنگین تر بوده و امکان پمپاژ هر دو این عناصر با هم وجود ندارد. از این رو اگر هوا در مجاورت پمپ قرار بگیرد، امکان کار کردن آن وجود ندارد و عملا دستگاه از کار می افتد. برای این کار باید ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپس پیچ هواگیری را باز کنید. چند لحظه صبر کنید و اجازه دهید که پیچ باز بماند و سپس پیچ را ببندید.
در حین انجام این کار مطمئن شوید که شیلنگ سوراخ نباشد و اتصالات دستگاه همگی سالم باشند. هواگیری این دستگاه کار سختی نیست و هر یک از این دستگاه ها دفترچه راهنمایی دارند. حال اگر همه اقدامات لازم را انجام داده و دستگاه را هواگیری کردید اما همچنان فشار آب پایین بود، حتما به یک متخصص فعال در این زمینه مراجعه کنید و از او بخواهید که دستگاه شما را عیب یابی کند.

کلام آخر در مورد علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید

شاید بخواهید علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید، در این شرایط باید بگوییم که این پمپ ها فقط برای پمپاژ کردن آب تولید شده اند. ساختار آن ها به گونه ای است که امکان پمپاژ کردن هوا را ندارند و در شرایطی که هوا اطراف پمپ را احاطه کند، عملا دستگاه از کار افتاده و نمی تواند کار کند. اگر بدنه دستگاه دچار شکستگی شده باشد و یا این که سیستم آب بندی آن با مشکل مواجه شود، امکان نفوذ هوا به داخل محفظه وجود دارد. در این شرایط باید دستگاه را هواگیری کنید تا از بروز مشکل در دستگاه جلوگیری شود و یا که با هواگیری نتوانستید مشکل را برطرف کنید، حتما با یک متخصص صحبت کنید و از او بخواهید که دستگاه را برایتان عیب یابی کند.

سوالات متداول در مورد علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی را در ۵ دقیقه تشخیص دهید

  1. برای هواگیری پمپ آب خانگی چه اقداماتی باید انجام دهید؟
    در ساختار این دستگاه دو پیچ وجود دارد که در قسمت جلویی پمپ است. این دو پیچ که محل خروج هوا هستند، با باز کردن یکی از آن ها می توان عملیات هواگیری را انجام داد.
  2. مهم ترین نشانه های وجود هوا در پمپ آب چیست؟
    اگر دستگاه یکسره کار کند، در حالتی که سر و صدای پمپ بیش از حد زیاد شود و یا در شرایطی که دستگاه کار نکند، امکان بروز این مشکل وجود دارد.
  3. چند نمونه از پر کاربرد ترین نمونه از پمپ آب را معرفی کنید؟
    این دستگاه ها شامل انواع مختلفی مانند پمپ سانترفیوژ، پمپ جا به جایی، پمپ فشار قوی، پمپ شناور و پمپ های توربینی می شوند.
3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *